Városban jól jön a tisztán elektromos üzemmód, a hosszú utakra pedig ott a takarékos dízelmotor.
A zöld rendszám és a dízelmotor egyáltalán nem zárja ki egymást, mint ahogy azt a nemrégiben az általunk alaposan letesztelt dízel plugin hibrid Mercedes E 300de is bizonyította. Most pedig megérkezett a hasonló elgondolás mentén készített Mercedes GLE 350de. Íme:
A motorháztető alatt egy 2 literes 4 hengeres dízelmotor található, ami 194 lóerőt, illetve 400 Nm-t ad le. Ehhez hozzájön még a villanymotor 136 lóereje és 440 Nm-es nyomatéka, a végeredmény pedig egy 320 lóerős, illetve kereken 700 Nm-es produkciójú hajtáslánc.
A 0-100-as gyorsulást alig 6,8 másodperc alatt le lehet tudni a méretes divatterepjáróval. Elektromos módban 160 km/h a végsebesség, hibrid módban pedig legfeljebb 210 km/h-val lehet vele száguldani.
Hibrid fronton hatalmasnak számító, 31,2 kWh kapacitású akkumulátor került a fedélzetre, ami a WLTP-szabvány szerint 99 kilométeres e-hatótávot biztosít. Normál 230 V-os csatlakozóval 5 óráig tart egy töltés, DC-töltő esetén viszont alig 30 perc egy 10-ről 100 százalékra történő teljes feltöltés.
A nagyközönség által testközelből először a közelgő Frankfurti Autószalonon megtekinthető Mercedes GLE 350de lehajtott hátsó üléssor esetén maximum 1915 liternyi csomagot képes magába fogadni, ami 140 literrel marad el a nem hibrid alapmodell hasonló értékétől.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.