Autó hvg.hu 2019. szeptember. 05. 16:13

Unikum: Látta már a V16-os motorral szerelt 7-es BMW-t?

Egy patinás bajor luxusszedán azoknak, akik esetleg talán még a V12-es motorok finomságával sem teljesen elégedettek.

A BMW 1977-ben dobta piacra az első 7-es modelljét, az E23-at, melynek aztán 1986-ban mutatkozott be a második generációs kiadása. Ebből az E32-es sorozatból készült a típus első V12-es motorral szerelt változata: az 5 literes erőforrással szerelt 750i kereken 300 lóerőt és 450 Nm-t tudott.

Ezek a 750i-k sem jönnek gyakran szembe az utakon, de még mindig sokkal gyakoribbak, mint az egyetlen példányban készült 16 hengeres 7-es BMW, a "Goldfish":

7-forum

Az 1987-ben készült hosszú tengelytávú luxusautó különlegességét a motorházteteje alatt rejtőző V16-os erőforrás adja. A 6651 köbcentiméteres szívó benzinmotor 408 lóerős teljesítményű, csúcsnyomatéka pedig eléri a 613 Nm-t.

7-forum

Mivel a 310 kilogramm tömegű hatalmas motor a gépháztető alatt lévő összes helyet elfoglalja, a hűtést a csomagtartóba kellett költöztetni, és ez magyarázza a hátsó kerekek feletti furcsa légbeömlőnyílásokat.

7-forum

Míg a kiindulási alapmodellben, a 735iL-ben egy négyfokozatú automata váltó található, addig a valaha készült legkülönlegesebb 7-esben egy a 8-as sorozatból származó hatgangos kéziváltón keresztül érkezik meg az erő a hátsó kerekekre.

7-forum

A V16-os 7-es BMW 6 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra – összehasonlításképp a V12-es változatnak ehhez 7,4 másodpercnyi időre van szüksége. A végül sorozatgyártásba nem került "Goldfish" fogyasztása 14-24 liter 100 kilométerenként.

7-forum
7-forum

A BMW aktuális termékkínálatának abszolút csúcsát az M760Li képezi, melynek 6,6 literes V12-es biturbó benzinmotorja 585 lóerős és 850 Nm nyomatékú. A legerősebb 7-es 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.