Autó hvg.hu 2019. május. 29. 20:09

Itt a vadonatúj Ferrari, az 1000 lóerős plugin hibrid SF90 Stradale

Bár a Forma 1-ben nem igazán brillírozik mostanság az olasz csapat, a legújabb utcai autójuk igencsak ígéretesnek tűnik. Konkrétan sohasem volt még ilyen erős utcai sportkocsija a cégnek, ami hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat.

Bár már a 2013-ban kijött 963 lóerős LaFerrariban is volt elektromos rásegítés, a Ferrari a szerda este leleplezett SF90 Stradalét tekinti az első igazi hibrid modelljének. Melynek szíve egy 90 fokos hengerszögű, 4 literes V8-as turbós benzinmotor, ami önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot ad le, és ehhez hozzájön még 220 lóerő, melyet három villanymotor állít elő.

Ferrari

Az elektromos motorok közül egy a benzines egység és a nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél kapott helyet. A 7,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros plugin hibrid rendszer révén tisztán elektromos, úgynevezett eDrive módban 25 kilométert lehet megtenni. Még pedig maximum 135 km/h sebességgel.

Ferrari

Hibrid módban úgy viselkedik az SF90 Stradale, mint bármelyik normál hibrid autó, és ha kell, menet közben bármikor leállítja a V8-as benzinmotort. Performance módban mindig működik a belsőégésű motor, Qualify módban pedig folyamatosan a legnagyobb teljesítmény, 1 000 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

Ferrari

Állóhelyzetből alig 2,5 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra az 1,18 méter magas, összkerékhajtású olasz sportkocsi, és a gyorsulásnak csak 340 km/h-nál szakad vége.

És hogy mennyi idő kell a 0-200-as sprinthez? Nos, alig 6,7 másodperc. A 2 tonnás és 1500 lóerős Bugatti Chironnak ehhez 6,5 másodperc is elég, a rekordot pedig az Mercedes-AMG One tartja, a maga kereken 6 másodperces értékével. Már ha egyszer végre ténylegesen elkészül.

Ferrari

250 km/h sebességnél 390 kilogramm leszorítóerőt generál az aerodinamikai csomag, és érdekesség, hogy az újdonság 13 kilogrammal kisebb tömegű, mint az 1583 kilogrammos előző olasz hiperautó, a LaFerrari. Amelynél a 45-55 százalékos tömegeloszlású SF90 Stradale 7 tizedmásodperccel gyorsabb körre képes a gyártó fioranói tesztpályáján.

Ferrari

A műszerfalán egy 16 colos ívelt digitális műszeregységet felvonultató Ferrari SF90 Stradale ára egyelőre ismeretlen, az első példányokat várhatóan idén év végén vehetik majd át a szerencsés és igen tehetős vásárlók. A csomagtartó egyébként 74 literes, ha valakinek ez is fontos.

Ferrari

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.