Autó hvg.hu 2019. május. 20. 06:41

Tudta, hogy kocka Ladával is indultak a Párizs–Dakaron?

A Nivák dakaros szereplésére sokan emlékeznek, az viszont a feledés homályába merült, hogy a 2105-ös is ott volt Afrikában.

A közelmúltban általunk is alaposan letesztelt és több mint négy évtizede lényegében változatlan formában gyártott Lada Nivában (4x4) nem sok pozitívumot találtunk, mindenesetre a régi szép emlékek közé tartozik az orosz terepjáró 80-as évek beli dakaros szereplése. 1981-ben több szakaszgyőzelem után a harmadik helyen végzett a Niva, amit 1982-ben, illetve 1983-ban két második hely, 1986-ban pedig egy negyedik helyezés követett.

Mivel a Niva egy kőkemény terepjáró, tulajdonképpen nem meglepő, hogy ilyen jól teljesített a Párizs–Dakaron. Az viszont már igen, hogy 1983-ban egy 2105-ös kocka Ladával is elindultak a sivatagi autóversenyen. A 136-os rajtszámú autót egy francia páros, Jacques Potherat és Marc Billoret neve fémjelezte, akik viszont a célba már nem jutottak el a szovjet technikával.

Yandex.ru
Yandex.ru

Az 1980 és 2010 között gyártott VAZ-2015 után a 90-es évek elején is versenyeztek Ladával a Dakaron. A 300 lóerős Porsche-motorral szerelt Lada Samara T3-mal Jacky Ickx 1990-ben a hetedik lett, Didier Auriolt pedig 1991-ben az ötödik helyen intették le.

Yandex.ru

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.