Mekkora követési távolságot tart városban 50-nél? 5-10 métert, vagy inkább 30-at?
A Groupama Biztosító országos felmérést készített a magyarok vezetési stílusáról. Az 1000 fő megkérdezésével zajló kutatás felmérte többek között, hogy betartjuk-e a javasolt követési távolságot, levillogjuk-e az autópályán a gyors sávban előttünk haladókat, vagy hogy hogyan viselkedünk közlekedési dugóban?
Ezek alapján az derült ki – bár a mindennapokban talán nem így érezzük –, de a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőr, vagyis úgynevezett defenzív sofőrnek mondható. A válaszokból kitűnik az is, hogy a legfegyelmezetlenebbek az ajánlott követési távolság betartásában vagyunk. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3 százaléka tartja be saját bevallása szerint.
„Érdekes, hogy a nők és a férfiak között nincs eltérés e tekintetben, viszont az életkor és a lakóhely alapján már kimutathatóak különbségek: a fiatalok és a fővárosiak sajnos kevésbé tűnnek előzékenynek a volán mögött” – ismertette a kutatás eredményeit Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője.
A kutatási eredmények megvannak, de a biztosító közzétett egy a kérdőívet is, amelynek alapján bárki elhelyezheti magát a közlekedésben, hogy mennyire a együttműködő. (Az értékelést itt lehet utána megnézni.)
A Groupama a kutatás kapcsán a Mol-Pick Szeged kézilabdacsapatát is bevonta a kampányba, mely az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának szakmai támogatásával hívja fel a figyelmet defenzív, vagyis együttműködő vezetési stílus jelentőségére a balesetek megelőzésében. Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin is kipróbálták magukat a hungaroringi tanpályán.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.