A magyar szakaszon hiányzott eddig az M15-ös jelű pályarész az M1-es és a határ között.
A terveknek megfelelően halad az M15-ös autóútnak az M1-es és a rajkai országhatár közötti négysávosítása – adta hírül a beruházó NIF Zrt. 85 százalékos készültségig jutott a beruházás, amelynek során a jelenlegi kétszer egysávos autóút plusz két sávot kap 14,5 kilométeren, ezeket az út határ felé vezető oldalán alakítják ki. Ez lesz majd az új négysávos út jobboldali sávja.
A nettó 19,5 milliárd forintos projektben a határátkelő akadálymentesítése is megtörténik, emellett felújítják a már meglévő sávokat is – írja a magyarepitok.hu.
A fejlesztés többek közt amiatt is jelentős, mert általa teljessé válik a Budapest–Pozsony–Prága autópálya.
Az M15-ösön hét új műtárgy jön létre, köztük a legjelentősebbek: a MÁV Hegyeshalom–Budapest- és a GYESEV Rajka–Hegyeshalom-vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd. A tervezett befejezési határidő 2020 tavasza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.