Ekkora teljesítmény még egy benzinmotortól is tiszteletre méltó, nemhogy egy gázolajos egységtől.
Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a generációváltáson átesett új X5-ös BMW-t, ráadásul annak jelenleg elérhető legerősebb kivitelét.
Ez pedig nem más, mint a négy turbóval felvértezett 3 literes 6 hengeres dízelmotort magában rejtő X5 M50d. Hiába a 2,3 tonnás alaptömeg, a 400 lóerő és a 760 Nm nyomaték elegendő ahhoz, hogy a 0-100-as sprintet alig 5,2 másodperc alatt le lehessen tudni.
A McChip munkatársai azonban még tovább feszítették a húrt, és találtak néhány extra lóerőt és Nm-t a mérnöki bravúrnak tekinthető gázolajos motorban. A tuning első lépcsőjében 470 lóerőt és 850 Nm-t facsarnak ki a bársonyosan simán járó és a legújabb technológiáknak köszönhetően tisztán üzemelő dízelmotorból. Ami konkrétan 280 km/h végsebességhez elegendő.
Akinek esetleg ez sem elég, az választhatja a második fázist, melynek végeredménye 515 lóerő és 865 Nm, illetve 285 km/h végsebesség. A gyorsulási adatokról egyelőre hallgat a tuningcég, mindenesetre nagyon valószínű, hogy a közel 172 lóerős literteljesítményű (!) felhergelt dízel X5-ösökkel 5 másodperc körüli, vagy az alatti 0-100-as katapultálás érhető el.
Jelenleg ez az abszolút csúcs X5 vonatkozásban, de már érkezőben a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorral szerelt gyári tuning. Az X5 M Competition csúcsmodell várhatóan 625 lóerős lesz (142 lóerős literteljesítmény).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.