A Volkswagen a Genfi Autószalonon tárta a nagyközönség elé retró húrokat megpendítő villanyos újdonságát. Megnéztük.
Ez a sárga vászontetejű, piros karosszériás Puma Buggy a Volkswagen Bogár alapjaira épült Olaszországban, és a VW most úgy gondolta, hogy modern formában új életet lehet az először a 60-as évek Kaliforniájában felbukkant farmotoros strandautó-koncepcióba.
Konkrétan ilyen lett a keresztségben ID. Buggy nevet kapott és a Genfi Autószalonon leleplezett járgány:
Az újdonság a konszern elektromos MEB platformjára épül. A villanyautóról stílusos módon nemcsak a keménytető, hanem az oldalajtók is hiányoznak, cserébe viszont nagyon könnyen tisztítható az utastér. A köralakú fényszórókkal szerelt 4 méteres villanyautó 204 lóerős teljesítménnyel, illetve 349 Nm-es nyomatékkal rendelkezik.
A 0-100-as sprintet 7,3 másodperc alatt abszolválja a 160 km/h-ra limitált végsebességű, négykerék-hajtású újdonság, melynek 62 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora mintegy 250 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé. Ez nem túl combos, cserébe viszont igen komoly terepjáró képességeket kapunk.
A 18 colos BF Goodrich All-Terrain TA gumikkal szerelt, 24 centiméteres hasmagasságú ID. Buggy egyelőre még csak egy tanulmány, és nem tudni, hogy a későbbiekben pontosan mi lesz a sorsa.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.