Elég széles körű iparági részvétellel mehetett az alkatrészek árainak manipulálása.
Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indított több autógyártó ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére, történt-e közöttük versenyellenes megállapodás az autóalkatrészek árazásánál – írja a portfolio.hu.
A gazdasági lap forrása szerint a Renault-val, a Nissannal, a PSA csoporttal, a Fiat Chryslerrel és a Jaguar Land Roverrel szemben folytat eljárást az Európai Bizottság annak kiderítése érdekében, hogy kartelleztek-e az autóalkatrészeik árazása során.
A gyanú szerint egy tanácsadó cég, az Accenture segítségével játszottak össze a gyártók, és emelték autóalkatrészeik árát legalább 25 százalékkal magasabbra.
Tavaly szeptemberben német gyártókkal szemben indult kartellezés gyanúja miatti eljárás, annak kiderítésére, történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.
Feltételezés szerint "az ötök" – a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche – mintegy kétszáz alkalmazottja a kilencvenes évek óta rendszeresen titkos munkacsoportokban folytatott egyeztetéseket a verseny kiküszöbölése érdekében.
Titkos társaságként működhettek együtt a német autógyárak
Kartellezés gyanújába került az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler - jelentette a Der Spiegel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.