A svéd márka megújult nagy divatterepjárója KERS energia-visszanyerő rendszerrel támad. Barcelonában testközelből ismerkedtünk meg vele.
A 2015-től kapható második generációs XC90 ráncfelvarrt kivitelének külseje nem sokat változott. Az új modellt elsősorban a korábbinál nagyobb első márkaemblémáról, a módosított hűtőrácsról és lökhárítóról, illetve az új rajzolatú fényszóróról lehet felismerni.
Az új felniket és fényezéseket kapott XC90-es már hatszemélyes kivitelben is elérhető, ebben az esetben mind a három sorban két-két ülés található. A legnagyobb újdonság a Forma–1-ben tíz évvel ezelőtt debütált, úgynevezett KERS energia-visszanyerő rendszer, melynek révén a B jelzésű új hibrid modellnek valós körülmények mellett mintegy 15 százalékkal csökkent a fogyasztása.
Az új brake-by-wire fékrendszeres T8 csúcsmodell 420 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, de emellett természetesen a gyengébb benzines és dízelvariánsok is a kínálatban maradnak.
A City Safety rendszer és a holttérfigyelő mostantól már kormányrásegítéssel is működik, az előbbi rendszer pedig a piacon egyedüliként gyalogosok, biciklisek és nagytestű állatok felismerésére is képes. A fedélzeti számítógép sokak örömére mostantól már nemcsak Apple CarPlay-, hanem Android Auto-támogatással is rendelkezik.
A mellékelt fotókon a lehető legjobban felszerelt Excellence kivitel látható, mely elsősorban négyüléses kiviteléről, illetve pezsgőhűtőjéről és egyedi poharairól ismerszik meg. Némi üröm az örömben, hogy ez a luxusverzió nálunk nem lesz kapható. A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt, alapáron négykerékhajtású új XC90 forgalmazása májusban kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.