Ma már olyan cégek kínálatában is fellelhetők a SUV-ok, melyekről sokáig nem gondoltuk volna, hogy elmennek ebbe az irányba. Akad azonban a trendekkel nem igazán foglalkozó gyártó.
Néhány évvel ezelőtt kevesen gondolták volna, hogy a Lamborghini nemcsak kőkemény sportkocsikat, hanem divatterepjárót is fog árulni, erre most a megfelelő pénz birtokában bárki vásárolhat magának egy 650 lóerős Urust. A luxuslimuzinjairól híres Bentley és Rolls-Royce is árul már SUV modelleket, a hatalmas Bentaygát és a még gigantikusabb Cullinant, a Porschénál ott a Cayenne és a Macan, illetve nyílt titok, hogy hamarosan a Ferrari is elő fog rukkolni egy sportos divatterepjáróval.
A McLaren viszont azon nagyon kevés gyártó közé tartozik, amely annak ellenére sem pattan fel az egyre sebesebben száguldó SUV-vonatra, hogy ily módon adott esetben komoly extraforgalomtól esik el. A brit gyártó munkatársai a közelmúltban már többször is azt nyilatkozták, hogy nem lesz McLaren SUV, és nincs ez másképp most sem, amikor ismét megerősítést nyert a dolog.
A McLaren a lehető legjobb vezetési élményt szeretné biztosítani vásárlóinak, mégpedig mindenféle kompromisszum megkötése nélkül. Ebbe a koncepcióba pedig egyszerűen nem fér bele egy nagy homlokfelületű, magas tömegközéppontú és nehézkes SUV.
Az elektromosság irányába azonban nagyon erősen nyit a cég. Hibrid McLaren már készült, és néhány éven belül megérkezik a cég első tisztán elektromos hajtásláncú sportkocsija is. A naponta alig 20-22 autót gyártó McLaren 2025-ig egyébként 18 új modellt kíván bemutatni, és ezek között lesz a P1 sokak által várva várt utódja is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.