A legnagyobb bajor szedán alapára kicsivel 30 millió forint alatt alakul, ezért a pénzért egy dízelmotoros példány lehet a miénk.
A BMW nemrégiben leplezte le a 7-es BMW aktuális generációjának ráncfelvarrt kivitelét, mely elsősorban hatalmas hűtőrácsáról, illetve modernizált technikájáról ismerszik meg. Az újdonság máris felbukkant a gyártó német konfigurátorában, jövünk az árakkal.
A legolcsóbb változat a 265 lóerős dízelmotorral szerelt 730d, melynek normál tengelytávolságú alapváltozata 88 400 euróba, vagyis átszámítva mintegy 28,5 millió forintba kerül. A 320 lóerős 740d xDrive alapára 99 700 euró (32,2 millió forint), a kereken 400 lóerős 750d xDrive pedig minimum 116 600 euró (37,7 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
Benzin-fronton a megújult hibrid rendszerű 745e jelenti a belépőszintet, a 394 lóerős modell listaára 101 100 euró (32,6 millió forint). Az 530 lóerős 750i minimum 117 200 euróba (37,8 millió forint) kerül, az abszolút csúcsmodell M760Li xDrive "fapados" ára pedig 174 000 euró (56,2 millió forint).
Utóbbi flagship kategóriás luxuslimuzin ráncfelvarrás előtti változatát nekünk is módunkban állt alaposan kipróbálni, és szinte szóhoz sem jutottunk a biturbó V12-es erőforrás 610 lóerős produkciójától. A faceliftet követően ez a motor már "csak" 585 lóerős, ugyanis a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt egy Otto-részecskeszűrőt kellett rászerelni. Viszont legalább továbbra is a kínálatban maradt, annak ellenére, hogy a közelmúltban már többször is halálhírét keltették az ilyen és ehhez hasonló, politikailag nem éppen korrekt benzinzabáló erőforrásoknak.
Az M760Li teljesítménye ugyan csökkent, és emiatt 3,7-ről 3,8 másodpercre nőtt a 0–100-as sprint szintideje, ellenben a 800-ról 850 Nm-re növelt nyomaték miatt az új modell némileg rugalmasabb lett. Nem mintha eddig nem lett volna elképesztően rugalmas.
A magyar konfigurátorban egyelőre még csak a facelift előtti modell árai érhetőek el. A legolcsóbb a kifutó 730d, melynek hazai alapára 28,4 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.