A feltörekvő kis gyártótól érkező divatterepjáróba egy igen nagy kapacitású akkumulátor került.
Nemrégiben számoltunk be arról, hogy egy 2009-ben alapított és jelenleg mintegy 600 alkalmazottal rendelkező amerikai cég a Los Angeles-i Autószalonon komoly meglepetést okozott azzal, hogy megelőzte a Teslát a saját igencsak ígéretesnek tűnő villanymotoros pickupjával. A Rivian R1T konkrétan így mutat:
És a Rivian nem sokkal később bemutatta első elektromos divatterepjáróját is, at R1S-t. Íme:
A Rivian R1S kereken 5 méter hosszú, vagyis körülbelül akkora, mint egy X5-ös BMW, belsejében pedig adott esetben akár heten is utazhatnak. A 34 fokos első, illetve 30 fokos hátsó terepszögű, 21 centiméteres hasmagasságú újdonság nem könnyű: a 2,65 tonnás tömeg a méretes akkumulátornak "köszönhető".
A 400 lóerős és 560 Nm nyomatékú alapmodell 105 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 380 kilométeres hatótávolságot biztosít. A 750 lóerős és 1120 Nm nyomatékú középső kivitel telepe 135 kWh kapacitású, ami ideális esetben közel 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A 180 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt verzió 700 lóerős, illetve 1120 Nm nyomatékú, és egy feltöltéssel mintegy 650 kilométert lehet megtenni vele. Utóbbi esetben a telep már olyan sok helyet foglal, hogy nincs lehetőség a 7 személyes kivitel választására.
Az összkerékhajtású Rivian R1S csúcssebessége 200 km/h, a 0-100-as sprintet pedig kiviteltől függően 3,2-4,9 másodperc alatt képes abszolválni. A kocsi 820 kilogrammal terhelhető és maximum 3,5 tonnás utánfutót lehet vontatni vele. Az R1S SUV egy évvel az R1T pickup után jelenik meg a piacon, vagyis várhatóan 2021-ben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.