Az állami támogatás igénybevételével legolcsóbban 9,4 millió forint ellenében vezethetünk haza egy elektromos Konát. De nem keveset kell várnunk rá.
Amennyiben a hivatalos listaárakból levonjuk az 1,5 millió forintos állami támogatást, akkor legolcsóbban 9,4 millió forintos áron vásárolhatunk villany Konát, ami konkrétan egy 39 kWh kapacitású, Premium Edition modell. A 64 kWh-s Premium Edition ára 11 millió forint, a 64 kWh-s Style Edition pedig 11,9 millió forintba kerül.
Némi üröm az örömben, hogy a hazai importőr által még a nyáron első körben megrendelt húsz autó érkezési időpontját is nehéz megjósolni, mostantól számítva mintegy fél, háromnegyed év múlva érkezhetnek meg hazánkba ezek a példányok. És nem húsz, hanem mintegy hatvan-hetven autóra lenne szükség a jelenlegi piaci igények kielégítésére.
A nagyobb aksis modellekben egy 204 lóerős és 395 Nm-es villanymotor található, mely 7,6 másodperces 0-100-as sprintidő, illetve 167 km/h legnagyobb sebesség elérését teszi lehetővé. A 64 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 482 kilométeres hatótávolságot biztosít (NEDC: 546 km), és ha valahogy sikerül találnunk egy 100 kW teljesítményű DC villámtöltőt, akkor akár 54 perc alatt 0-ról 80 százalékosra tölthető. Ugyanez egy normál 50 kW-os DC villámtöltővel 75 percig, egy átlagos 7,2 kW-os töltővel mintegy 9,5 órányi ideig tart.
Az alapmodellben lévő e-motor 136 lóerős és 395 Nm nyomatékú. A 9,7 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 155 km/h maximális sebességet produkáló kivitel 39 kWh-s telepe a WLTP-szabvány szerint mintegy 312 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé (NEDC: 345 km). Mindkét változatban elérhető az állítható fékenergia-visszanyerés, amit a kormány mögötti fülekkel négy fokozatban lehet szabályozni.
A Kona Electric lényegében teljesen hangtalanul suhan az utakon, ami a belső égésű motorokkal szerelt autók hangjához szokott gyalogosok és biciklisek számára veszélyes lehet, ezért a kocsit dallamszerű vezetési hanggal látták el. A 17 colos kerekekkel szerelt és akár kéttónusú fényezéssel is rendelhető zöld rendszámos Hyundai 1,53-1,68 tonnát nyom a mérlegen, a csomagtartója 332-1114 literes térfogattal rendelkezik (normál Kona: 361-1143 liter).
Ha ennél olcsóbban vennénk elektromos Hyundait, akkor 8,5 millió forintos áron kaphatunk egy Ioniq Electricet, amiben egy 120 lóerős villanymotor és egy 28 kWh-os akkumulátor található. A 250 kilométeres hatótávúnak ígért elektromos Ioiniqról készített részletes tesztünk itt olvasható. A szokásos 5 éves, kilométer korlátozás nélküli garancia mellett ezen autókra egy 8 éves, 200 ezer kilométeres akkumulátorgaranciát is vállal a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.