Autó hvg.hu 2018. szeptember. 13. 14:01

Palkovicsék is megpróbálkoznak a csepeli közlekedési káosz megoldásával

A minisztérium egyeztetett a közúttal, és arra jutottak megpróbálják leegyszerűsíteni az M0-sra felhajtani akarók dolgát.

Ahogy arról már többször beszámoltunk, augusztus vége óta hatalmas dugók alakulnak ki Csepelen és környékén, ugyanis a Magyar Közút Zrt. éppen akkor zárta le Szigetszentmiklóson az M1-es autópálya felhajtójára vezető, és az M5-ösről lehajtókat Budapest felé irányító utat, amikor a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy tizenkét kilométeres szakaszt felújít az M0-s autóúton. Csepelen már úgy döntöttek, hogy elhalasztanak egy betervezett útfelújítást emiatt, a Magyar Közút pedig rendőrökkel akarta megoldani a helyzetet.

A Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztérium csütörtökön végül egy közleményt adott ki arról, hogy egyeztettek az útfelújításokat végző állami beruházókkal, és úgy döntöttek, hogy újabb forgalmi sávokat alakítanak ki a dugók csökkentésére.

A közlemény szerint a torlódások nagy része Csepelen és Szigetszentmiklóson az M0-son bevezetett 2x2 sávos terelés mögött alakul ki, itt ugyanis az autóút áteresztőképessége jelentős mértékben csökkent, és az M0-ra felhajtani is nehéz volt már Halásztelek–Szigetszentmiklós és Csepel irányából is, emiatt a halásztelki csomópontban a II. Rákóczi Ferenc úton mindkét irányból feltorlódnak a járművek. Hozzáteszik, hogy a forgalom az utóbbi években amúgy is megduplázódott, 2018 májusában 120 ezer autó haladt itt át naponta.

A dugók miatt viszont most felülvizsgálták a forgalomterelési tervet, és

a Hárosi Duna-hídon (Deák Ferenc híd) a munkaterület mellett a jelenlegi 2x2 sáv helyett 2+3 sávon haladhat majd a forgalom. A Csepel szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítanak ki olyan módon, hogy az eddigiekhez képest szűkített és keskenyebb sávokon haladhatnak majd az autósok. A főirány áteresztőképessége ezzel a megoldással jelentősen emelkedhet.

A szűkebb sávok miatt azonban lassabban lehet majd itt haladni, ezért rendőröket is a helyszínre küldenek.

Első körben azonban csak rosszabb lesz a helyzet, az új forgalomterelés kiépítése alatt ugyanis ideiglenesen 1-1 forgalmi sávon lehet majd csak közlekedni, mert a jelenleg kint lévő acél terelőfalakat is át kell helyezni. A közlemény szerint a munkákat a hétvégén megkezdik, alkalmanként éjszaka is fognak dolgozni. Az új rend kialakítása másfél hétbe telik, addig napközben a jelenlegi négy sáv járható lesz.

A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak, ezért a gyalogosok az elválasztó sáv felőli üzemi járdát használhatják majd, de ez a biciklizésre nem alkalmas, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe. 

A Csepel-sziget másik felén, a Soroksári Duna-hídon a keresztmetszeti kialakítás nem teszi lehetővé újabb forgalmi sáv kijelölését, ezért itt a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását az M0-s forgalmába a megszokottnál lényegesen hosszabb gyorsítósávok kiépítésével fogják segíteni. Az intézkedések a közlekedési feltételek javításával a csúcsidőszaki torlódások okozta kellemetlenségeket mérsékelhetik.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.