Az olasz márka érkezőben lévő új modelljeibe villanymotorokat is szerelnek a benzinpusztító erőforrások mellé.
A tavaly decemberben leleplezett Lamborghini Urus a világ egyik legerősebb és leggyorsabb divatterepjárója, melynek motorházteteje alatt egy 650 lóerős és 850 Nm nyomatékú 4 literes biturbó V8-as erőforrás rejtőzik. Egyelőre csak ezzel az egyetlen motorral rendelhető a típus, de ez hamarosan változni fog.
Az évtized vége felé ugyanis érkezni fog az Urus plugin hibrid változata, mely várhatóan ugyanazt a benzines-elektromos hajtásláncot kapja majd meg, mint ami a Porsche Panamera Turbo S E-Hybridben is fellelhető. Ez a rendszer 680 lóerős teljesítménnyel, 850 Nm-es nyomatékkal és 50 kilométeres e-hatótávval bír, ennek megfelelően az Urus hibrid verziója hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat majd.
Ugyancsak hibrid technológia fog landolni az Aventador szupersportkocsi utódjában. Stefano Domenicali, a Lamborghini első embere elárulta, hogy a következő évtized elején debütáló új modellben megmarad a rendkívül erős V12-es benzinmotor, ami mellé elektromos hajtást fognak szerelni.
Domenicali szerint a kicsit kisebb és gyengébb Huracán utódja is hasonló fejlesztésen esik majd át, vagyis ott is megmarad az őserőt képviselő V10-es erőforrás, ami mellé villanymotort és akkumulátort szerelnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.