Komoly változást hozhat ez a fejlesztés, ha a közlekedési szabályozók mindenhol engedélyezik.
Az Audi e-tron crossover nemcsak az autógyártó első tisztán villanymotoros hajtású nagyszériás autója lesz, de az első sorozatgyártott jármű is, amely tükrök helyett kamerákat kínál a sofőröknek, hogy figyeljék a mögöttük lévő forgalmat.
Az Audi által Virtual Mirrornak hívott rendszer két kis kamerából áll, amelyek lényegében ugyanott vannak, mint a hagyományos tükrök. A kameráik által rögzített kép két apró, OLED-érintőképernyőn jelenik meg az ajtófogantyúk közelében. Az autógyártók több mint egy évtizede játszanak ezzel a koncepcióval, de eddig a szabályozások nem engedélyezték az ilyen tükörrel ellátott gépjárművek közúti használatát.
Az e-tron egy 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal ellátott a NEDC-szabvány szerint mintegy 500 kilométeres hatótávolságú autó lesz, három villanymotorral, mintegy 430 lóerős teljesítménnyel. Tudni fogja a 150 kW-os szupergyors töltést is, amivel akár fél óra alatt fel lehet tölteni 80 százalékra.
Az ilyen autók kiszolgálására terjeszkedik a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport közös töltőhálózata, az Ionity.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.