Ennek a rendkívül áramvonalas autónak a láttán kevesen gondolnánk, hogy szocialista négykerekűről van szó.
A Moszkvics szó hallatán nem pont a rettenetesen nagy sebesség és az aerodinamikus kasztni villan át az agyunkon, hanem mondjuk egy lomha és unalmas Moszkvics 2140-es. Pedig ez a szovjet autógyártó nemcsak visszafogott polgári személyautókat gyártott, hanem ilyen versenyautót is:

A mellékelt fotókon a Moszkvics G2 látható, mely 1956-ban látta meg a napvilágot. Az igen alacsony légellenállású autó mindössze 660 kilogrammot nyomott a mérlegen, így egy viszonylag szerény képességű motor is elég volt a nagy sebesség eléréséhez.

Az 1074 köbcentiméteres lökettérfogatú négyhengeres motort középre építették be a fejlesztők, és a 70 lóerős erőforrás segítségével akár 224 km/h tempót is el lehetett érni. A Szovjetunióban több sebességrekordot is megdöntött Moszkvics G2-ből mindössze két példány készült, és 1963-ban sajnos szétszerelték őket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.