Autó hvg.hu 2018. május. 07. 15:23

Putyin végre új, orosz gyártmányú limuzinján hajtatott a Kremlbe

A jármű fejlesztése több mint 5 évet és 12,9 milliárd rubelt emésztett fel. Ez forintban 4-szer ennyi.

Vlagyimir Putyin orosz elnök ma megkezdi negyedik elnökségi ciklusát. A Kremlbe nem másban, mint a régóta várt orosz tervezésű és kivitelezésű limuzinjában érkezett. A projektként még Kíséret néven ismert újdonság hivatalos néve végül Aurus lett, ahogyan az a motorháztetőn olvasható arany betűkkel.

MTI / AP / Szputnyik / Elnöki sajtószolgálat / Alekszej Druzsinyin

Az érdekessége kocsinak a hosszú és regényes előzménye, ahogyan megszületett. A nemzeti üggyé váló projekt 2012 óta van napirenden, akkor történt ugyanis, hogy az orosz elnök ránézett az éppen akkor neki szánt, aktuális új elnöki limuzinjára és kiakadt. Az ugyanis egy klasszikus, tégla formájú ZIL volt, akár 30 évvel ezelőtt is készülhetett volna.

Vlagyimir Putyin gyorsan visszaült imádott Mercedes-Maybah S 600 Pullman Guardjába, azzal a megjegyzéssel, hogy csináljanak valami méltóbbat számára. Az állami kézbe került projektre elkülönítettek mintegy 12,9 milliárd rubelt, amelyből egy teljes flottát kellett létrehozni.

A „Kíséret” néven elhíresült flottának az elnöki limóból, SUV-kből és kisbuszokból kellett összeállnia.

Az óriásban lévő V12-es motor 6.6 literes és 860 lóerő körüli teljesítményű. A maximális nyomatéka 1470 Nm, de az államfői limó esetében, ahol elsődleges az üzembiztonság, visszavették 1000 Nm-re a nyomatékát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.