Autó hvg.hu 2018. március. 21. 14:14

Megmenekült a szentgotthárdi Opel-gyár

Elég jó pozícióba került a magyarországi üzem azzal, hogy a francia tulajdonos itt fogja gyártani egyik legnagyobb darabszámú motorját.

Kisméretű benzinmotorokat fognak gyártani a szentgotthárdi üzemben 2020-tól – jelentette be a beruházást Budapesten Grzegorz Buchal a szentgotthárdi gyár igazgatója, valamint Szijjártó Péter Külgazdasági és Külügyminiszter.

Szentgotthárdon lévő motorgyár helyzete azt követően vált bizonytalanná, hogy a tavaly márciusi felvásárlást követően a márka új tulajdonosa, a francia PSA konszern bejelentette, minden következő Opel modell a PSA platformját, motorjait és váltóműveit fogja használni.

A mostani bejelentés nyomán viszont kiderült, hogy az Opel szentgotthárdi üzeme lesz a PSA (Peugeot-Citroen) csoport egyik legnagyobb darabszámban készülő motorcsaládjának gyártási helye. A szentgotthárdi motorgyár úgynevezett Flex üzemében a tervek szerint 2020 elejétől indulhat az 1.2 literes, háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. A PureTech motorokat a magyar gyáron kívül a lengyelországi Tychyben lévő üzemben is gyártani fogják.

Az üzemben egy 60 fős csapat már most megkezdte a projekt előkészítését, amely az új motorcsalád integrálását jelenti a gyártásba.

D.P.

Mindez azt is jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a sorokon. Vagyis addig, amíg a jelenlegi Opelek – Insignia, Astra – életciklusa tart 2024-ig, addig ezeket a még nem PSA, hanem a korábbi tulajdonos General Motors/Opel fejlesztésű egységeket is gyártják tovább.

A szentgotthárdi motorgyár kapacitása egyébként akár 500 ezer egység is évente. Bár számok még nem ismertek, a PSA vélhetően azt a termelést hozza ide, amelyet korábban a szlovákiai Trnavaban található üzemének kapacitásbővítésével kívánt volna megoldani. Ez az akkori hírek szerint minimum kétszázezer benzinmotort jelentett.

Szentgotthárdon egyébként volt egy elbocsátási hullám a PSA felvásárlás után, amelyre tavaly októberben derült derült fény: akkor körülbelül 100 kölcsönzött munkavállalótól váltak meg. A magyar Opel dolgozói létszáma 2017-ben éves átlagban 1252 főt tett ki a kölcsönzött munkavállalók nélkül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.