A sztráda fővároshoz közeli szakaszain dolgozik a következő hónapokban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az állapotjavító munkálatokra 4,5 milliárd forintot költenek.
A közútkezelő az elmúlt hónapokban is folyamatosan kátyúzott a sztrádán, és már megkezdte az augusztusig tartó ütemezett javításokat a Budapest és Tatabánya közötti szakaszon. A közútkezelő saját szakemberei és munkagépei országos átcsoportosításával, külső vállalkozások bevonásával dolgozik a sávlezárások, forgalomkorlátozások fokozatos megszüntetésén – olvasható a cég közleményében.
A Hegyeshalom felé vezető oldalon egy 2,5 kilométeres szakaszon Biatorbágy térségében, és egy 11,75 kilométeres szakaszon a Herceghalom–Bicske-vonalon végeznek majd sávfelújítási munkákat a kivitelezők.
Kiakadt a sofőr, aki megszámolta az M1-es kátyúit
163-ig jutott. Nem érti, hogy a javítás helyett miért sebességkorlátozással próbálják kezelni a problémát.
A kialakult állapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd, a több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik – nyugtatott meg a Magyar Közút. Hozzátették, hogy a szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a cél pedig az, hogy a kivitelezés megkezdéséhez szükséges engedélyes tervek akár már két éven belül rendelkezésre álljanak.
A közlemény szerint az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve – azóta elavult technológiával – készültek el. A sztráda igénybevétele az elmúlt években az általános forgalomnövekedést meghaladó ütemben nőtt. A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az ott megforduló járművek fele teherautó és kamion. A burkolat és a pályaszerkezet állapotának romlását az időjárási viszonyok – szélsőséges hőmérsékletingadozások, a sok csapadék, a fagyok – is felgyorsították – írták.