62 évvel az után, hogy elkészült az eredeti Jaguar D-type utolsó példánya, újra beindítják az ikonikus versenyautó gyártását Coventry-ben.
A D-type versenyautóból most 25 új példány készül a Jaguar Land Rover Classic Works Warwickshire-i üzemében, mert eredetileg 1955-ben, 100 darab D-type gyártását tervezte a gyártó. Akkor csupán 75 autót építettek meg, így a Jaguar Classic most valóra váltja a márka eredeti elképzeléseit, és 25 darab vadonatúj, de teljességgel korhű sportautót állít négy kerékre.
A D-type 1955 és 1957 között háromszor nyerte meg a Le Mans-i 24 órás futamot, a hathengeres XK erőforrással készült. A 2018-tól kezdődően, ügyfélmegrendelésre épülő D-type példányok a legutolsó csavarig az eredeti specifikációk szerint készülnek.
A D-type a Jaguar Classic harmadik folytonossági modellszériája: 2014-15 során hat hiányzó Lightweight E-type készült, amit 2017-18-ban kilenc darab XKSS követett.
Az új D-type minden egyes példánya pontosan azon műszaki előírások szerint készül, amelyeket Lofty England motorsport-igazgató és mérnökei az ötvenes években meghatároztak. A D-type vásárlói választhatnak az 1955-ös Shortnose, illetve az 1956-ban alkalmazott Longnose karosszéria között.
A most elkészült fejlesztési prototípus az 1956-os Longnose kivitel. Ez a verzió könnyen felismerhető hosszabb motorházfedeléről, a vezető tarkója mögötti, jellegzetes uszonyról, a „nagyszögű” hengerfejről, valamint a gyorsan cserélhető féknyergekről.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.