A 7-es Golf hamarosan nyugdíjba vonul és érkezik a minden tekintetben modernizált utódja. Lesz belőle 400 lóerős változat is.
A Volkswagen 2012-ben leplezte le a hetedik generációs aktuális Golfot, ami ugyan még mindig Európa legnépszerűbb új autója, de egy egy picit már eljárt felette az idő. Ezzel természetesen a gyártó is tisztában van, ennek megfelelően egy ideje már javában fejleszti az utódmodellt, melynek kapcsán most először nyilatkozott hivatalosan a cég.
Történt ugyanis, hogy a Volkswagen bejelentette: a 8-as Golf hivatalos piaci debütálására 75 hét múlva, tehát 2019 júniusában kerül majd sor. A mintegy 1,8 milliárd eurós költségvetésből fejlesztett új generációs Golf leleplezésére várhatóan idén év végén kerül majd sor, a kombi változat pedig előreláthatólag 2020-ban debütál majd. Jó hír, hogy a 8-as Golf várhatóan nem lesz drágább a 7-esnél.
A nyolcadik generációs Golf a várakozások szerint kicsit szélesebb és laposabb lesz az elődjénél, és sokak örömére annál valamivel markánsabb dizájnnal fog rendelkezni. Az új Golf az előzetes információk szerint kevesebbet fog fogyasztani, amiben fontos szerepe van egyrészt a javított aerodinamikának, az 50 kilogrammal csökkentett tömegnek, illetve az átdolgozott erőforrásoknak. Az EA 211 evo motorok közül az 1,5 literes példány már a mostani Golfban is elérhető, az új modellben azonban kisebb lökettérfogattal, kevesebb hengerrel és többféle teljesítményváltozatban is fel fognak bukkanni ezek az erőforrások.
Érkezik továbbá egy vadonatúj 48 voltos lágy-hibrid rendszer, a dízelmotorokat pedig minden korábbinál tisztábbá kívánja tenni a Volkswagen: a 8-as Golf összes dízelmotorja SCR- és NOx-katalizátorral, illetve AdBlue rendszerrel fog rendelkezni. Ezenkívül a technika is komoly fejlesztésen esik át, érkezőben többek közt egy új aktív világításrendszer, egy 360 fokos kameramegoldás, illetve egy új Head-up-Display. A csúcsmodell a 3 literes biturbó motorral szerelt Golf R lesz, mely kereken 400 lóerős teljesítménnyel, illetve 450 Nm-es nyomatékkal fog rendelkezni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.