Az új RAM 1500 továbbra is hatalmas, de kicsit könnyebb lett, és a hajtásláncát is zöldebbé tették.

Az új hűtőráccsal ékesített hatalmas négykerekű 100 kilogrammot fogyott az elődjéhez képest, ami a csökkentett légellenállással együtt a gyártó szerint már jól érezhető fogyasztáscsökkenést eredményez. Nem mintha ez túl sokat számítana egy elsősorban amerikai piacra szánt pickup esetében.

A környezettudatosság jegyében egy vadonatúj lágy-hibrid rendszert is kapott a modell. A 48 voltos megoldás 122 Nm-nyi extra nyomatékot ad hozzá a 3,6 literes Pentastar V6-os benzinmotor erejéhez, az 5,7 literes Hemi V8-ast pedig 176 Nm-rel teszi erősebbé. Míg az előbbi erőforrás 310 lóerős, addig az utóbbi kereken 400 lóerőt szabadít rá a kerekekre. A későbbiekben EcoDiesel V6-os erőforrással is rendelhető lesz a RAM 1500.

A korábbiaknál nagyobb és erősebb fékekkel rendelkező pickup mintegy 1050 kilogrammot vihet a platóján, a vontatmány tömege pedig az 5,7 tonnát is elérheti. Említést érdemel továbbá a fedélzeti wifi, a 360 fokos kamerarendszer, az elektromos kézifék, a holttérfigyelő megoldás, a sávtartó, illetve az adaptív tempomat.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.