Az Egyesült Államokban a Ford ellen indult eljárás, mert feltételezik, hogy illegális szoftvert használtak dízelmotoros járműveikben, hogy meghamisítsák a szennyező nitrogén-oxidok mért értékeit.
Ilyen szoftver a feltételezések szerint legalább 500 000 autóban futhat. Az érintett típusok a Ford F-series modellcsaládon belül – ami egyébként 40 éve Amerika legnépszerűbb autója – az F-250 és F350-es jelű, 6.7 literes lökettérfogatú, V8-as, dízelmotoros pickupok. Ezeket az autókat éppen a „the cleanest super diesel” (a legtisztább dízelek) jelzővel reklámozták.
Az autók a 2011–2017 közötti évjáratokat ölelik fel a Bloomberg szerint – vagyis már jócskán a dízelbotrány idejéről is valók – és mérések szerint ötvenszeres mértékben is átléphetik bizonyos körülmények közt a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátási értékeket. A helyzet érdekessége, hogy a jogi eljárást a beszállító, Bosch-nak is postázták. (Nyilván itt az érdekes, ki, mit rendel meg a beszállítótól és hogy az, hogyan teljesítette a vállalásait.)
A mostani botrány lényegében azonos a VW-botrányéval a szoftver lekapcsolja az emissziós berendezést, ha megvolt a teszt.
A Ford tiltakozott a vádak ellen, miszerint az autóik károsanyag-kibocsátása megfelel az amerikai környezetvédelmi előírásoknak. A Bosch egyelőre nem kommentálta a vádakat.