Autó hvg.hu 2017. szeptember. 23. 10:31

Tanulságos: Elfelejtett szólni a márkaszerviz, hogy rommá törték az ügyfél kocsiját

Sajnos nem egyedi eset, hogy a szervizelés közben keletkezik valamilyen súlyos kára egy autónak. Ilyenkor gyakran a háttérben próbálják meg elrejteni.

Karcolással vitték javításra egy szinte új autót, de a szerviz karambolban összetörte. Egy ilyen esetet dolgozott fel az M1 Kosár című magazinja.

Az autót trélerrel szállították az egyik telephelyről a másikra és útközben karamboloztak – nyilatkozta férfi. A jármű komolyan összetört: az eleje, a bal első sárvédője, megsérült a futóműve is, amikor kiszakadt a rögzítésből a gépjármű.

A férfit viszont erről nem értesítették, hanem elkezdték a javítást, ráadásul nem gyári technológiával. A probléma nem egyedi, hangzik el a riportban, gyakran a kereskedők eltitkolnak karambolokat, a drágább idomcsere helyett, gitteléssel fedik el a sérüléseket. A férfi időközben mégis értesült a munkálatokról és gyorsan leállíttatta azokat.

Ilyenkor az igazságügyi szakértőben lehet bízni, aki megállapította, hogy a néhány hónapos autó értékének akár 25 százalékát is elveszíthette a karambol, és az utána következő javítás színvonala miatt. A szerviz azóta elismerte, hogy összetörték az autót, a kompenzációt illetően azonban nem tudnak megegyezni.

A 25 százalékos értékcsökkenés nagyjából 2-2,5 millió forintot jelent ennél a sérült Infinitinél, de a szerviz 340 ezer forintos, kötelező szervizre felhasználható csomagdíjat ajánlottak fel. A férfi ezt nem fogadta el, most jogi úton folytatódik az ügy, mert a kártérítés mértéke nyilvánvalóan nincs arányban az okozott kárral. (A riportot teljes egészében itt lehet megnézni.)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés