Úgy tűnik, tovább ássák a dízelek sírját.
Az Euro 5-ös besorolású dízel autóiknál találtak illegális szoftverek használatára utaló jeleket. A cégcsoport egyelőre cáfolja a beavatkozó-szoftverek tényét.
Most úgy tűnik, a PSA-csoport keveredhet a legújabb dízelbotrányba. A Citroën, Peugeot és DS (korábban a Citroën prémium márkája) gyártója a Le Mond francia lap szerint 1,94 millió autóját szerelte fel olyan szoftverrel, amely érzékeli, mikor van emissziós teszten a jármű és olyankor aktiválja a nitrogén-oxidok szűrését. Egész pontosan két üzemállapotot ismer a motor: az elsőt, amikor alacsony nitrogén-oxid (NOx) értéket produkál, viszont valamivel nagyobb fogyasztást, ilyenkor mennek a rendszerek, és egy másikat, amikor alacsony a CO2-kibocsátás, ami a normál életben az alacsony fogyasztást is garantálja. (A két feltétel viszonylag egymás kárára teljesíthető, ez okozta részben a dízelbotrányt is.)
Amennyiben beigazolódik a feltevés, akkor a francia konszern 5 milliárd eurós büntetésre számíthat, amely a Volkswagen hasonló bírságához mérhető.
A szabálysértésre egy riport alapján derült fény, amelyet országuk versenyhatósága folytatott le. A PSA részéről, annyit reagáltak, hogy mivel nem kaptak tájékoztatást erről a riportról és betekintést sem, nem tudnak nyilatkozni az ügyben. Hozzátették: a PSA autóit soha nem látták el olyan szoftverrel, amely felismerné, mikor tesztelik az autó károsanyag-kibocsátását és kapcsolná be erre az időre a megfelelő károsanyag-tisztító rendszereket.
A PSA közölte azt is, hogy részükről megtörtént a járműveik CO2-kibocsátási adatainak közzététele valós körülmények közötti használat esetén is. Az elvégzett mérések eredménye 60 modelljükre vonatkozóan elérhető a weboldalukon.