László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Hiába a katonai álcázás, ezzel a kelet-német különlegességgel nem igazán lehet titokban közlekedni.

Az NDK-beli Eisenachban 1966-ban kezdték meg a köznyelv által egyszerűen csak "kocka" Wartburgnak nevezett 1000-es, majd pedig 353-as típusjelzésű személyautók gyártását. A kétütemű motorral szerelt füstokádó és olyannyira jellegzetes hangú Wartburgokat egészen 1990-ig gyártották.

1989-ban azonban feltűnt a színen a kívül-belül enyhén modernizált Wartburg 1.3, melynek motorházteteje alatt már egy sokkal modernebb, négyütemű VW-erőforrás kapott helyet. 1991-ig közel 153 ezer példány készült ebből a modellből, és ebből vélhetően igen kevés rendelkezett négy helyett hat kerékkel.

Nekünk azonban nemrégiben sikerült lencsevégre kapnunk egy hatkerekes (az oldalsó pótkerekekkel együtt már nyolckerekes) Wartburg 1.3-at, ami többek közt katonai rejtőfestéssel, angol rendszámmal, spéci vashálókkal és egyetlen üléssel rendelkezik. Íme:

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.