Feltámasztották a villamost Luxembourgban, és nem is akármilyen formában. A vadonatúj pályán a CAF formatervezett szerelvényei viszik nemsokára az utasokat.
Megjelentek az első videók a luxembourgi villamos premierjéről – igaz, nem az utasforgalom indult még el, hanem a pályára engedték ki először a szerelvényeket csütörtökön.
A WikiPédia szerint Luxembourgban 1875-ben indították el a lóvasutat, 10 kilométeres volt a vonal. 1908-ban tértek át a villamosüzemre, és folyamatosan bővítették a hálózatot, amelynek nagysága 1930-ra elérte a 31 kilométert. Aztán ahogy más országokban, a hatvanas években itt is hanyatlani kezdett a villamosközlekedés. Az évtized elején több vonalat bezártak, az utolsón pedig 1964 szeptemberében gördült végig az utolsó járat.
A nagyhercegségben máshol is járt anno villamos, méghozzá a francia határnál lévő Esch-sur-Alzette-ben, 1927-től 1956-ig.
Luxemburg fővárosában több mint öt év után "feltámaszják" a villamosközlekedést. A tervek szerint 2021-re építik ki a teljes vonalat, de 2017 második felében egy részén már megindulhat a közlekedés.
A LuxTram oldalán elérhető adatok szerint a teljes vonal 16 kilométeres lesz, ezen belül 3,6 kilométeren lesz felsővezeték nélküli üzem. Összesen 24 megállót építenek ki, és 32 villamosból állna majd a végleges flotta. A Luxepo és a Point Rouge között indítják be idén a közlekedést, ezen a szakaszon összesen nyolc megálló van. A teljes projekt költsége a becslések szerint 565 millió euró.
Akárcsak Debrecen és Budapest új villamosait, a luxembourgi szerelvényeket is a spanyol CAF gyártja, egyedi design alapján. Év elején érkezett meg az első szerelvény, amit trélerrel szállítottak Zaragozából a luxembourgi remízig. Az alacsonypadlós, 450 férőhelyes villamosk 45 méter hosszúak, és első körben 21 darabot rendeltek belőlük. Különlegességeik közé tartoznak egyebek mellett a színes ajtók, de érdemes megnézni például az üléseket is.