Amikor ma már szinte a csapból is a hibrid és az elektromos meghajtás folyik, az év motorja egy szupersportos olasz erőforrás lett.
Kihirdették, hogy idén mely motor kapta az International Engine of the Year nevezetű rangos elismerést. A nyertes nem más, mint a Ferrari 488 GTB/Spider szakújságírók által egyöntetűen dicsért erőforrása. Ez a 3,9 literes lökettérforgatú V8-as benzinmotor 600 köbcentiméterrel kisebb, mint a 458 Italiában lévő elődje, azonban a két turbónak köszönhetően simán lepipálja azt.
A 670 lóerős teljesítmény mellé 760 Nm-es nyomaték, és turbómotorokat megszégyenítően szép orgánum társul, az pedig ez esetben lényegében senkit sem érdekel, hogy az erőmű átlagfogyasztása a gyári adatok szerint mindössze 11,2 liter 100 kilométerenként. Ez utóbbit valós közlekedési helyzetben egyébként meglehetősen nehéz lehet reprodukálni.
A literenként 172 lóerős teljesítményt, illetve 195 Nm-es nyomatékot produkáló motornak köszönhetően a hétsebességes váltóval és hátsókerékhajtással rendelkező, alig több mint 1,5 tonnás GTB 3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 330 km/h.
Az év motorja szavazáson 251 pontot kapott Ferrari-motor után a Porsche 911-esben lévő 3 literes hathengeres turbómotor lett a második a maga 216 pontjával, illetve a BMW i8-ban lévő 1,5 literes hibrid erőforrás 151 ponttal lett a harmadik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.