Egy olyan szövetség, amely éppen a leginkább eladható autótípusoknál van legelöl.
A legnagyobb autógyártó címnek különösebb jelentőse gyakorlati szempontból nem feltétlen van, mégis folyamatos a versengés érte. Többnyire a General Motors, a Volkswagen és Toyota a három domináns, amelyek váltogatják egymást az első helyen. Igaz, a GM mostanság kiszállt a küzdelemből, és a Volkswagennek is akadtak gondjai.
Mindeközben a Renault-Nissan vezetője, aki egy elég legendás figura az iparágban, az iráni–brazil felmenőkkel is rendelkező Carlos Ghosn szerint konglomerátumuk idén átveheti a vezető helyet.
A JATO autópiaci folyamatokat elemző cég szerint az idei év első négy hónapjában a VW-csoport eddig 3,32 millió autót értékesített, a Toyota 3,06 milliót, míg a Renault-Nissan 3,02 milliónál tart, viszont a növekedés üteme nála erősebb.
A Renault-Nissan szerepe a legutóbbi nagybevásárlásuk, az igencsak jó áron vett Mitsubishi tulajdonszerzés révén ugrott meg, de a csoport más márkái, mint a Dacia is viszonylag jól teljesít 7 százalékos növekedéssel. A Lada – amely szintén Renault-é – is hozza a számokat 9 százalékos növekedéssel. A szintén Renault márka Infiniti is 24 százalékot emelkedett, és a Dél-Koreában Samsung néven futó Renault pedig 38 százalékot.
Az kétségtelen, hogy a Renault-Nissan éppen a leginkább prosperáló SUV-szegmensben nagyon erős, és az egész iparág ezen területének 12 százalékos piacrészét uralja, ami páratlan.
Mindeközben a Toyota 6 százalékot tudott növekedni, a VW-csoport márkái összességében egy százalékot csökkentek. Mindenesetre a Renault-Nissan Alliance beváltotta a hozzá fűzött reményeket, amelyeket Carlos Ghosn uralkodása elején felvázolt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.