Autó László Ferenc 2017. június. 21. 06:41

Az autógumi jövője: alakváltó abroncsok kerülhetnek az autókra

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

A Hankook Motorsport európai igazgatójával a cég DTM-en belüli szerepléséről és egyéb autósport szakágakról is beszélgettünk. És meglestünk néhány futurisztikus gumit.

Az elmúlt hétvégén a Hungaroringen adott randevút egymásnak az Audi, a BMW és a Mercedes, még pedig a német túraautó-bajnokság, vagyis a DTM keretein belül. A rangos rendezvényen némi szerencsével sikerült elkapnunk egy gyors beszélgetésre Manfred Sandbichlert, a Hankook Motorsport európai igazgatóját, aki elmondta, hogy a többek közt magyar üzemmel is rendelkező dél-koreai gyártót büszkességgel tölti el, hogy 2011 óta a DTM kizárólagos gumiabroncs-beszállítója.

László Ferenc

Emberünk elárulta, hogy idén komoly kihívást jelentett az új DTM-gumi kifejlesztése: a Ventus Race harmadik generációs változata kapcsán az volt az elvárás, hogy a gumikat hamarabb be lehessen melegíteni, és nagyobb legyen a tapadás, de ez nem menjen a biztonság rovására. Idén komoly változást jelent, hogy a csapatok már nem használhatnak boxutcai gumimelegítőket, vagyis a pilótáknak maguknak kell mihamarabb optimális hőmérsékletre hozni a gumikat.

Sandbichler szerint a versenyzők helyzete korántsem egyszerű, ugyanis meleg slick gumikkal állnak ki a boxba, onnan viszont teljesen hideg, alig tapadó abroncsokkal kell visszamenniük a pályára. Idéntől az is változást jelent, hogy mindkét 55 perc + 1 körös DTM-versenyen kötelező a kerékcsere, melyek időpontját immár minden csapat és versenyző magának választhatja meg.

László Ferenc

A Hankook Motorsport európai igazgatója nem várja, hogy esetleg más gumigyártók is bejelentkezzenek a DTM-be, hiszen nincs is annál kényelmesebb helyzet, amikor a nap végén a győztes autóján minden esetben az ő gumijuk feszül. Sandbichler látja, hogy a WTCC-ben sokszor nehéz helyzetbe kerül a Yokohama, melynek gumijai sokszor a legrosszabb helyzetekben kapnak defektet, azonban a Hankook ennek ellenére nem tervezi a WTCC-ben történő megjelenést, hiszen ennek a szakágnak a jövője egyelőre nagyon homályos.

A Hankook hasonlóképpen kizárja a szuperdrága Forma–1-be történő belépés lehetőségét is.

László Ferenc

Sandbichler elmondta továbbá, hogy a gumiabroncsok az elkövetkezendő évtizedekben komoly változáson mennek majd keresztül, és elképzelhető, hogy a nem is olyan távoli jövőben a felni és a gumi már egy közös egységet fog alkotni. Arról nem is beszélve, hogy a különleges anyagokból készülő, jelenleg még igen futurisztikusnak tűnő új abroncsok adott esetben az aktuális közlekedési helyzeteknek megfelelően változtatni tudják majd a felépítésüket, profiljukat.

Ami persze a teljesen önvezető autók közeljövőbeli felbukkanásakor már nem is lesz túlságosan földről elrugaszkodott ötlet.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés