A Hankook Motorsport európai igazgatójával a cég DTM-en belüli szerepléséről és egyéb autósport szakágakról is beszélgettünk. És meglestünk néhány futurisztikus gumit.
Az elmúlt hétvégén a Hungaroringen adott randevút egymásnak az Audi, a BMW és a Mercedes, még pedig a német túraautó-bajnokság, vagyis a DTM keretein belül. A rangos rendezvényen némi szerencsével sikerült elkapnunk egy gyors beszélgetésre Manfred Sandbichlert, a Hankook Motorsport európai igazgatóját, aki elmondta, hogy a többek közt magyar üzemmel is rendelkező dél-koreai gyártót büszkességgel tölti el, hogy 2011 óta a DTM kizárólagos gumiabroncs-beszállítója.
Emberünk elárulta, hogy idén komoly kihívást jelentett az új DTM-gumi kifejlesztése: a Ventus Race harmadik generációs változata kapcsán az volt az elvárás, hogy a gumikat hamarabb be lehessen melegíteni, és nagyobb legyen a tapadás, de ez nem menjen a biztonság rovására. Idén komoly változást jelent, hogy a csapatok már nem használhatnak boxutcai gumimelegítőket, vagyis a pilótáknak maguknak kell mihamarabb optimális hőmérsékletre hozni a gumikat.
Sandbichler szerint a versenyzők helyzete korántsem egyszerű, ugyanis meleg slick gumikkal állnak ki a boxba, onnan viszont teljesen hideg, alig tapadó abroncsokkal kell visszamenniük a pályára. Idéntől az is változást jelent, hogy mindkét 55 perc + 1 körös DTM-versenyen kötelező a kerékcsere, melyek időpontját immár minden csapat és versenyző magának választhatja meg.
A Hankook Motorsport európai igazgatója nem várja, hogy esetleg más gumigyártók is bejelentkezzenek a DTM-be, hiszen nincs is annál kényelmesebb helyzet, amikor a nap végén a győztes autóján minden esetben az ő gumijuk feszül. Sandbichler látja, hogy a WTCC-ben sokszor nehéz helyzetbe kerül a Yokohama, melynek gumijai sokszor a legrosszabb helyzetekben kapnak defektet, azonban a Hankook ennek ellenére nem tervezi a WTCC-ben történő megjelenést, hiszen ennek a szakágnak a jövője egyelőre nagyon homályos.
A Hankook hasonlóképpen kizárja a szuperdrága Forma–1-be történő belépés lehetőségét is.
Sandbichler elmondta továbbá, hogy a gumiabroncsok az elkövetkezendő évtizedekben komoly változáson mennek majd keresztül, és elképzelhető, hogy a nem is olyan távoli jövőben a felni és a gumi már egy közös egységet fog alkotni. Arról nem is beszélve, hogy a különleges anyagokból készülő, jelenleg még igen futurisztikusnak tűnő új abroncsok adott esetben az aktuális közlekedési helyzeteknek megfelelően változtatni tudják majd a felépítésüket, profiljukat.
Ami persze a teljesen önvezető autók közeljövőbeli felbukkanásakor már nem is lesz túlságosan földről elrugaszkodott ötlet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.