Az ellentmondás persze részben csak látszólagos, hiszen éppen az a dolog lényege, hogy az autó sérüljön és ne mi. De mint mindennek, ennek is megvan az optimuma.
Az autók egyre jobban felszereltek mindenféle kényelmi és biztonsági vezetési asszisztenssel, viszont ezekre úgy kell vigyázni, mint a hímestojásra, mert ha sérülnek, az vagyonokba kerül.
Nyilván szét kell választani a két kérdést, mert összességében egy baleset nyomán a személyi sérülések lehetőségének csökkentése a legfontosabb feladat, ugyanakkor manapság egyre gyakoribb, hogy egy mai legmodernebb LED-es világítási rendszerrel felszerelt autót alig pár évesen kell majd gazdasági totálkárra venni, olyan drága lenne a javíttatása.
Az Automotive Newsban jelent meg egy cikk egy amerikai biztosításelemző cég munkatársától, aki azt elemzi, milyen paradoxonhoz vezet manapság egy jól felszerelt autó javíttatása. Az olyan extrák egy autóban, mint a sávelhagyásra figyelmeztető, vagy a tucatnyi légzsák egyre nagyobb hatékonysággal óvják meg értékeinket és életünket is. Ugyanakkor jelentősen megnövelték azon autók számát, amelyeket nem érdemes egy baleset után megjavíttatni.
A dallasi Risk Theory cég az hozta fel példaként, hogy amíg korábban egy tipikus karambolban a kocsi elejét kellett javítani, mostanság csak a légzsákok cseréje kerülne 1000 és 4000 dollár közötti összegbe.
Érdekesség, hogy a rengeteg ilyen kütyü ellenére a balesetek száma növekszik Amerika-szerte, elsősorban amiatt, hogy megint sokkal többet autóznak az amerikaiak. Az amerikai közúti közlekedési hatóság adatai szerint éves szinten egy hónapot vizsgálva (az idei februárt például) 2,4 százalékkal többet, 3,22 milliárd kilométert egy hónapban.
A cikk arra is kitér, hogy a leginkább a roncsokat felvásárló ügynökségek járnak jól, egyre jobb minőségű alkatrészekhez jutnak, egyre olcsóbban.
A cikk még egy érdekes tényre kitér, mégpedig, hogy egyre több a természeti katasztrófa miatt totálkáros jármű is az USA-ban. Tavaly például a Dallasban és San Antonióban történt jégvihar 110 ezer autón okozott 560 millió dolláros kárt, amelyek jó részéből szintén gazdasági totálkáros járművek keletkezetek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.