A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain járművein WC is lenne, ha ennek felárát kifizetik. Szerevényenként több százmillió forint pluszról van szó – derül ki a Délmagyarország cikkéből.
A Délmagyarország szerint az eredeti összeg duplájába is kerülhet a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain nyolc járműve, amelynek darabját kétmilliárd forintért gyártja le a Stadler. Költségnövekedést hozhat az is, ha vécét alakítanak ki a járműveken darabonként 370 millió forintért. Erről még nincs döntés, és arról sem, ki fizeti ennek a költségét, ha végül mégis kérik a WC-ket.
A Magyar Államvasutakkal jó üzleti kapcsolatban álló Stadler nyerte meg a MÁV-START tramtrain beszerzésére kiírt pályázatát – jelentették be a héten. A nyolc jármű Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedik majd. A szerződésben négydarabos opció szerepel.
A MÁV 30-40 méter hosszú, száz kilométer per órás utazósebességgel közlekedő hibrid járműre várta a gyártóktól az ajánlatokat. Bár a kiírásban konkrét összeg nem szerepelt, korábban a járművek beszerzésére 10 milliárdos tételt, a pálya kiépítésére pedig 13,2 milliárd forintot állítottak be – emlékeztet a lap.
A közbeszerzésen csak a Stadler Rail Valencia S.A.U tett ajánlatot, amely egyenként 6,4 millió euróért gyártja le a 202 férőhelyes, dízel és villamos üzemmódra is képes járműveket. A mozgáskorlátozottak által is használható WC csak opció: darabonként 1,2 millió eurórért alakítják ki a járműveken.
A lap feltette kérdéseit az ügyben a MÁV-nak, de onnan a kommunikációs igazgatóság türelmet kért, és közölték, hogy a részletekről csak a szerződés aláírása után tájékoztatják a nyilvánosságot.
Azt már korábban is pedzegette több lap, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között várhatóan olyan villamos motorvonat közlekedik majd előreláthatólag 2019-től, mint amilyen már a kelet-németországi Chemnitzben fut. Azt a Stadler által megvásárolt Vossloh cég tervezett. A Citylink Hybrid Tramtrainen vécé is van.
A Délmagyarország úgy értesült: a Stadler nem nulláról kezdi el tervezni a szegedi hibrid járművet, hanem már meglévő járműtípus, nagy valószínűséggel a chemnitzi villamos motorvonaton módosít majd, és bőven a határidőn belül leszállítja a járműveket. A WC-k sorsáról azonban még nem döntöttek.
A Stadler 202 férőhelyes tramtrainje hosszabb és szélesebb lesz, mint a 209 férőhelyes szegedi PESA villamosok, mégsem kell szétverni és átépíteni a szegedi peronokat, csak kisebb korrekciókat kell végrehajtani azokon – olvasható még a cikkben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.