Autó hvg.hu 2017. március. 14. 16:36

Mire elég 2000 lóerő egy terepjáróban? Máris mutatjuk

A tuningmesterek szeme előtt ezúttal egyetlen cél lebegett, a minél jobb gyorsulás elérése.

A divatos terepjárók mostanság virágkorukat élik, a SUV-okat lényegében világszerte úgy viszik, mint a cukrot. Van amelyik modellben csak kétkerékhajtás és szerény 1,2 literes szívómotor rejtőzik, és persze vannak olyan adrenalintól túltengő példányok is, melyek összkerékhajtását 500-600 lóerő próbálja meg szétszaggatni. Az alábbi videó főszereplője azonban még ennél is sokkal erősebb.

Ráadásul ez a Nissan Patrol még valós terepjáró alapokra épül, hiszen jóval a SUV-éra előtt látta meg a napvilágot. De nem is ez a lényeg, hanem a motorháztető alatt lapuló soros hathengeres erőforrás, melyre egy gigantikus turbófeltöltőt operáltak rá. A végeredmény nem kevesebb mint 2000 lóerő, amit még az X5 M és a Porsche Cayenne Turbo S is megirigyelhet, de persze hétköznapi használat esetén az utóbbi német járgányok sokkal élhetőbb izmozásra képesek.

Jelen delikvensünk a félmérföldes gyorsulás végén egész pontosan 333,82 km/h sebességet ért el, ami kategóriájában új világrekord.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.