Autó hvg.hu 2017. március. 13. 16:29

Zseniálisan egyszerű ötlettel tehetnek keresztbe az autógyártók csalásainak

A Nordschleifén megfutott gyorsabbnál gyorsabb körök a közeljövőben végre ténylegesen hitelesek lehetnek.

A németországi Nordschleife a világ egyik legismertebb és egyben egyik leghosszabb, legveszélyesebb versenypályája. A több mint 20 kilométeres aszfaltcsíkon az önjelölt versenyzők és az autógyártók is előszeretettel tesztelik új járgányaikat, és persze minden az utolsó másodpercek és tizedmásodpercek lefaragásáról szól. A gyártók lényegében az összes sportosabb modelljükkel felkeresik a "Zöld Poklot", hogy aztán nagy büszkén bejelentsék: kategóriájában ez a leggyorsabb autó a Nordschleifén.

A különböző gyártók által nyilvánosságra hozott rekord köridők a legtöbb esetben azonban némi trükközést rejtenek maguk mögött. A kocsikat előszeretettel lekönnyítik és sokszor speciális versenygumikat szerelnek rájuk, hogy ily módon aztán sokkal gyorsabbak lehessenek a normál utcai alapváltozatoknál. James Glickenhaus, a nevét viselő sportkocsikat gyártó vállalat első embere most egy egyszerű ötlettel rukkolt elő, mely gyorsan véget vethetne az ilyen jellegű csalásoknak.

Glickenhaus szerint a hivatalos időmérést igénylő autóknak kötelezően magántulajdonban kellene lenniük, és első körben Kölnben kellene megjelenniük, majd pedig onnan saját gyári gumijaikon kellene eljutniuk a Nordschleifére. A versenypályán ugyanezen, lényegében bármely gumisnál kapható abrancsokon kellene megtenniük a mért köröket a természetesen közúti közlekedésre alkalmas, teljesen legális autóknak. Érdeklődve várjuk, hogy az ötlet vajon milyen támogatásra lel majd az iparágban, Glickenhaus pedig hamarosan ezzel az új négykerekűjével kíván bizonyítani a német pályán:

Glickenhaus

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.