A Nordschleifén megfutott gyorsabbnál gyorsabb körök a közeljövőben végre ténylegesen hitelesek lehetnek.
A németországi Nordschleife a világ egyik legismertebb és egyben egyik leghosszabb, legveszélyesebb versenypályája. A több mint 20 kilométeres aszfaltcsíkon az önjelölt versenyzők és az autógyártók is előszeretettel tesztelik új járgányaikat, és persze minden az utolsó másodpercek és tizedmásodpercek lefaragásáról szól. A gyártók lényegében az összes sportosabb modelljükkel felkeresik a "Zöld Poklot", hogy aztán nagy büszkén bejelentsék: kategóriájában ez a leggyorsabb autó a Nordschleifén.
A különböző gyártók által nyilvánosságra hozott rekord köridők a legtöbb esetben azonban némi trükközést rejtenek maguk mögött. A kocsikat előszeretettel lekönnyítik és sokszor speciális versenygumikat szerelnek rájuk, hogy ily módon aztán sokkal gyorsabbak lehessenek a normál utcai alapváltozatoknál. James Glickenhaus, a nevét viselő sportkocsikat gyártó vállalat első embere most egy egyszerű ötlettel rukkolt elő, mely gyorsan véget vethetne az ilyen jellegű csalásoknak.
Glickenhaus szerint a hivatalos időmérést igénylő autóknak kötelezően magántulajdonban kellene lenniük, és első körben Kölnben kellene megjelenniük, majd pedig onnan saját gyári gumijaikon kellene eljutniuk a Nordschleifére. A versenypályán ugyanezen, lényegében bármely gumisnál kapható abrancsokon kellene megtenniük a mért köröket a természetesen közúti közlekedésre alkalmas, teljesen legális autóknak. Érdeklődve várjuk, hogy az ötlet vajon milyen támogatásra lel majd az iparágban, Glickenhaus pedig hamarosan ezzel az új négykerekűjével kíván bizonyítani a német pályán:
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.