Autó hvg.hu 2017. február. 21. 06:41

Van egy magyar város, ahol még a budapestieknél is több időt kell dugóban tölteni

Az Inrix ismét elkészítette az éves összesítését, amiből kiderül, melyik városban átlagosan hány órát töltenek dugóban az emberek egy év alatt. Idén hét magyar város is felkerült a listára.

Az Inrix nevű amerikai cég 2014 óta folyamatosan monitorozza a világ városainak közlekedését, hogy kiderüljön, hol mekkorák a dugók és átlagosan hány órát töltenek el abban a közlekedők. A gyűjtés nem öncélú, hosszú távon ugyanis az okosvárosok elterjedését és az élhető nagyvárosok létrehozását szeretnék segíteni. A tavalyi év összegzésénél hét magyar nagyváros került fel a listára, és kiderült, nem Budapesten a legrosszabb a helyzet.

Az amerikai cég 38 ország 1064 városának közlekedési szokásait monitorozza, ami 275 millió autót, okostelefont, kamerát és egyéb érzékelőt foglal magába, ezek adataiból készíti el felméréseit. A 2016-ban begyűjtött adatok alapján Magyarországon Debrecenben a legrosszabb a helyzet, az ott élők évente átlagosan 25,3 órát töltenek el dugóban, vagy egy komolyabb torlódásban. A hajdúsági város ezzel az 1064 város közül a 237. lett, ami 25 hellyel rosszabb, mint a 2015-ben elért 262. helyezés – vagyis minél hátrébb rangsorolnak egy várost, annál kevesebbet kell ott a dugóban ülni.

Illusztráció.
Yahoo

A második helyen Budapest végzett, 52 helyet javítva a 2015-ös eredményén, így a fővárosban már "csak" 22,6 órát kell egy évben dugóban ülve eltölteni. A lista harmadik helyére Székesfehérvár került: az 588. helyre rangsorolták, ami 13,2 órát jelent/év.

Íme a 7 magyar város eredménye (az adatok sorrendben: 2016-os helyezés, 2015-ös helyezés, órák száma):

  • Debrecen - 237(262), 25,3
  • Budapest - 312(260), 22,6
  • Székesfehérvár - 588(501), 13,2
  • Szeged - 753(610), 9,8
  • Miskolc - 762(825), 9,7
  • Győr - 827(751), 8,8
  • Kecskemét - 988(919), 5,7

Az adatok alapján a legnagyobb javulást Szeged mutatta, mintegy 143 helyet erősödött 2015-höz képest, míg Miskolcon 2016-ban rosszabbra fordult a helyzet.

Az Inrix országokra lebontva is készített statisztikát, ezek alapján Magyarország a csehekkel közösen az előkelő 32. helyet foglalja el: átlagosan 18 órát töltünk el egy év alatt dugóban ülve. A helyzet Thaiföldön a legrosszabb, az ottani autósok 61 órát kénytelenek rostokolni, míg a legjobbnak számító Szingapúrban ugyanez az idő alig 10 óra. Vagyis a legjobb és a legrosszabb ország között csaknem hatszoros a különbség.

Illusztrció.
Yahoo

A külföldi városokat nézve trónfosztás történt: míg tavaly Moszkvában volt a legrosszabb a helyzet, idén már Los Angeles az, ahol nem jó dugóba kerülni: átlagosan 104,1 órát várakoznak az autósok a kocsikban. Moszkvában ez 91,4 óra, míg a harmadik legrosszabb New Yorkban 89,4 órát. A legkevesebb gond a dél-olaszországi Gioia del Colle-ban van, ott átlagosan 2,1 órát kell várakozással eltölteni.

Az összesítés szerint az, hogy a dugóban kellett ülni, nagyjából 300 milliárd dollárjába (kb. 86 700 milliárd forint)került a világ autósainak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.