Autó hvg.hu 2016. november. 18. 10:25

30 ezer embert küld el a Volkswagen

A tavaly kirobbant dízelbotrány eddigi legkomolyabb következménye.

A német autógyártó vállalat már meg is állapodott a szakszervezetekkel a leépítésről, amelyet 2021-ig hajtanának végre – írta mai cikkében a Reuters.

A legnagyobb német autógyártónál a dízelbotrány egyik legkomolyabb következménye a jelentős számú leépítés. A vállalat költségcsökkentési lépése révén nyilván komoly összegeket takaríthat meg. Jelen esetben, számításaik szerint 3,7 milliárd eurós éves költségmegtakarítást várnak. Emlékezetes, hogy nemrégiben megszületett az egyezség az amerikai hatóságokkal a dízelbotrány kárpótlásáról, amely közel 15 milliárd dolláros összegű, ezzel az autóipar valaha volt legnagyobb civil kártérítési megállapodása Amerikában.

A teljes Volkswagen-konszernnél világ szinten 610 076 ember dolgozik. A Volkswagen-csoport jelenleg a – Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Haszonjárművek, Scania és MAN – márkákat tulajdonolja.

A leépítés mellett egyébiránt a VW-csoport arra is kötelezettséget vállalt, hogy 9000 ezer új munkahelyet létesít a későbbiekben, amely munkahelyek az elektromos autóik fejlesztését fogják szolgálni.

A német Handelsblatt már korábban jelezte a várható komoly leépítést, amely során főleg a németországi munkahelyeken kívül, észak- és dél-amerikai leépítésekről lehet szó. Egyes források szerint 23 ezer németországi és 9-10 ezer további helyszíneken történő leépítés lesz. Az amerikai régiót érintő leépítés abban a tekintetben egyáltalán nem váratlan, hogy a jövő évtől nem is forgalmaz dízel személyautókat odaát a vállalat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Köves Gábor 2024. december. 19. 20:15

George Szirtes: Károly király olvasta a verseimet, Nemes Nagy Ágnesnek mindig vittem virágot

Hamarosan fogadja III. Károly, hogy átadja neki a királyi udvar költészeti díját, de vajon kell-e cilindert viselnie? És miért nem jár pénz a díjjal? A magyar származású költő-műfordítóval a brit uralkodó versolvasási szokásairól, a költők anyagi megbecsüléséről és arról is beszélgettünk, hogy miért hagyta abba Krasznahorkai angolra fordítását.