Az első szériagyártású elektromos autókkal csúfos kudarcot valló márka megint visszajönne egy Tesla Model S jellegű, de még látványosabb autóval.
Henrik Fisker dán dizájner, autóipari vállalkozó ennek az egész elektromos autózásnak az egyik pionírja, igaz, sajnos a balszerencsésebb fajtából. A formatervezőként olyan autók külsejéért felelős férfi, mint az Aston Martin DB9 vagy a V8 Volante, illetve a BMW Z8, vállalkozóként már kevésbé volt szerencsés, a Fisker Karma néven gyártott elektromos autói azért lettek híresek, mert egymás után gyulladtak ki.
De Fiskert nem olyan fából faragták, hogy feladja, megint visszatér. Most mutatott egy olyan sejtelmes koncepciót, amelyen egy dupla szárnyas ajtós jármű látható, amely leginkább a Tesla Model S ellenfele lehet. A vállalkozó úgy nyilatkozott a Business Insidernek, hogy a kocsija valamivel olcsóbb lesz, mint a nagy riválisé, hasonló 400 mérföld körüli hatótávval.
Azt is elárulta, hogy egy újfajta akkumulátortechnológiát használ majd, amelyet a Fisker Nanotechnél fejlesztettek. A hírek szerint ez a technológia a csodaanyagként emlegetett grafént használná, amely nemcsak nagyon jó elektromos tulajdonságokkal rendelkezik, de rendkívül kemény is.
A tervezőnek jelenleg is van egy projektje The Force 1 néven, ami egy orrmotoros hátsókerék-hajtású klasszikus roadster, karbonszálas vázon, adaptív futóművel, 21 colos kerekeken, Pirelli P Zero abroncsokkal. Igaz, ez nem elektromos, de azért nagyon kívánatos. A kocsiba egy V12-es atmoszférikus, tehát feltöltés nélküli motor kerül, amely 800 lóerő feletti teljesítmény leadására képes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.