A BMW idén ünnepli 100 éves működésének évfordulóját. Az év során a konszern négy márkája – a BMW, a Rolls-Royce, a MINI és a BMW Motorrad – bemutatott valamit, hogyan mennének tovább.
Az év végéhez közeledve a négy nagyon látványos tanulmányautót/motort összeterelték egy helyre Los Angelesbe. Ennek apropóján érdemes őket átnézni még egyszer. Mindegyikről bővebb anyag is van a linkek alatt.
BMW Vision Next 100
Az első volt a sorban megjelenését tekintve a márka jövőbe mutató szedánja, amelyet élőben is láthatott a hvg.hu a márka márciusi születésnapi debütálásakor Münchenben. A gép érdekessége, hogy valamelyest alakváltó, vagyis a kerékjáratai a kis háromszög elemeknek köszönhetően menet közben forgolódva is zárt karosszériát alkotnak. Persze a hajtása zéróemissziós, az anyaga 4D-s nyomtatású, a légellenállási tényezője pedig mindössze 0.18-as ennek az önvezető gépnek.
MINI Vision Next 100 Concept
A Mini tervei szerint egy abszolút személyre szabható gépet kapunk majd, és itt most nem csak azt kell érteni, hogy megjegyzi az ülés dőlésszögét, vagy a távolságát a kormánytól. Nem. Egyrészt mindenkit felismer, így egy névre szóló üdvözléssel köszönti a sofőrt az aszfalton és a műszerfalon is, majd a kormánykerék, valamint a fék és gázpedál is a sofőr elé gördülhet. A cég látszólag az átlátszó anyagokban látja a jövőt. A legszembetűnőbb eszköze egyértelműen az úgynevezett Cooperizer, ami a mostani Minikből ismert hatalmas kerek műszerfal 21. századi megfelelője, vagyis egy fényalapú, interaktív vezérlő interfész. Itt lehet majd ellenőrizni a sebességet, beállítani a klímát és megadni minden fontos dolgot, ami az autó működéséhez szükséges.
Rolls-Royce Vision Next 100
Szemben a MINI koncepciójával, nyilván a Rolls-Royce a jövőbeni szuperluxust próbálja meg leképezni. Az 5,9 méter hosszú, 103EX nevezetű kupé a legfejlettebb kompozit anyagok felhasználásával, kézzel készült, a nagy teljesítményű hajtáslánca pedig száz százalékban elektromos. Az elgondolás szerint nem csak a tengelytáv hosszúságát tudják majd kiválasztani a leendő ügyfelek, hanem a külső és a belső formavilágot is saját ízlésük szerint alakíthatják, így tökéletesen személyre szabott autók fognak kigördülni az üzem kapuján.
BMW Motorrad Vision Next 100
És végül, a négy koncepcióból utolsóként mutatkozott be a márka motoros részlegének fantáziája. A Motorrad Vision Next 100 névre keresztelt koncepció legnagyobb ötlete, hogy nemhogy bukósisakra, de motoros védőruhára sem lesz szükség a használatához. Egy rendszer álló helyzetben, és mozgás közben sem hagyja, hogy a motoros felboruljon a géppel. A rendszer kiegyensúlyozza a motort, így akár rá is ülhetünk anélkül, hogy ki lenne támasztva valahova: egyszerűen nem fog eldőlni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.