Ideális lehet első elektromos autónak egy ilyen apróság.
Igaz még csak a premierje lesz a Párizsi Autószalonon a Smart elektromos modelljei második generációjának, az utcákon majd csak jövőre tűnhetnek fel az elektromos mikroautók.
Láthatóan gőzerővel – képzavarral élve – térnek át az autógyártók az elektromos hajtásra – nyilván nem csak a magyar kormány által beígért támogatások miatt – hanem jellemzően minden európai országban bevezetett ösztönzők miatt.
A Smart Fortwo és Fortwo Cabriolet Electric Drive, a kétüléses kis városi járgány 80 lóerős hajtásával ideális alternatívájának tűnik a benzines, illetve dízeles testvéreinek is.
Az újdonság is a Daimler–Nissan-Renault-egyezség keretében készül, hasonló szerkezettel, mint a Renault Zoe. Hátul elhelyezett, szinkronmotoros hajtással. A gyártása is Franciaországban lesz a Renault cleoni üzemében.
Az új elektromos Smart nagyjából 15 kilométerrel többet tud megtenni egy feltöltéssel, mint elődje, amellyel eléri a hatótávja a 160 kilométert. Ráadásul a kisautó feltöltési idejét is elég kedvezőre ígéri a gyártó. Az új 22 kW-os gyorstöltő rendszerrel elvileg 45 perc alatt teljesen fel lehet tölteni.
Ára ugyan hivatalosan még nincs de a 20 ezer angol fontos árból kiindulva, amely 7 millió forint körüli, hasonló várható itthon is, amelybe beszáll az állam, maximálisan 1,5 millió forinttal. Amíg a Smart ténylegesen elérhető lesz, itt egy lista, jelenleg milyen magyarországi forgalmazásban lévő elektromos autókra járhat a támogatás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.