Ugyanakkora erőhatás esetén egy idősebb embernél kétszer akkora a sérülés kockázata, mint egy fiatalnál.
Autóvásárlás során a fiatal és kezdő vezetők választását a kocsi kinézete és felszereltsége határozza meg: az autónak menőnek kell lennie, sokféle elektronikai berendezéssel. Az idősebbek ezzel szemben a praktikus és könnyen vezethető kocsikat keresik, a nehezen kezelhető extrák nélkül.
A manapság már alapfelszereltségnek számító biztonsági funkciók hiánya azonban súlyosbíthatja egy esetleges baleset következményeit, ugyanakkora erőhatás esetén ugyanis egy 65 évnél idősebb embernél kétszer akkora a sérülés kockázata, mint egy 18 évesnél.
A használt autókat forgalmazó AAA Auto közlése szerint az idősebbek általában nem nagy teljesítményű, vagy a legújabb technológiával felszerelt autókat választják, sokkal inkább az extrák nélküli kocsikat kedvelik. A top 10 modell az idős vásárlók körében az alábbiak szerint alakult:
1. Opel Astra
2. Suzuki Swift
3. Volkswagen Passat
4. Peugeot 307
5. Mazda 3
6. Ford Mondeo
7. Volkswagen Polo
8. Volkswagen Golf
9. Renault Megane
10. Opel Corsa
A blokkolásgátló (ABS) 2004 óta kötelező tartozék minden újonnan gyártott gépkocsiban. A légzsák az autók többségénél alapelem, ugyanakkor a menetstabilizáló rendszer (ESP) még nem tartozik az alapfelszereltséghez. Az idősebbek többsége 10 év körüli autót vásárol, amelyeknek mindössze 31,5 százaléka rendelkezik menetstabilizáló rendszerrel, 18 százalékuk ABS-szel sincs felszerelve.
2014-ben a 65 évesnél idősebbek tették ki az EU-ban a balesetek áldozatainak 25 százalékát, míg a 25 évesnél fiatalabbak aránya 5 százalék volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.