Amatőr biztonsági megoldásokat alkalmaznak a cégek.
A Birminghami Egyetem kutatócsoportja megtalálta a módját, hogy két módszer valamelyikével hogyan törje fel tucatnyi autómárka kulcs nélküli zárrendszerét, egy durván 40 dolláros, kereskedelemben kapható eszköz felhasználásával - írja a Totalcar.
Az egyszerűbbel a Volkswagen csoport 1995 óta gyártott autóit lehet feltörni, a legújabbak kivételével. Némi munkával és technikai segítséggel elég, ha a rabló 100 méteren belül van, és elkapja a távirányító jelét, bármikor kinyithatja az autót úgy, mintha a rádiójelet fogni képes számítógép lenne a gyári távirányító. A Volkswagen csoport az elmúlt huszonegy évben lényegében minden autójában ugyanazt a titkosítási eljárást használta, és az autók többségében ez idő alatt mindössze négy titkosítási kulcsot használtak. Azt mondják, már javították a hibát, de ezt a cikk szerint csak a 7-es Golffal kezdték bevezetni, így a korábbi gyártmányokat pár másodperc alatt fel tudják törni.
A másik eljárás kicsit körülményesebb, itt nyolc egymásutáni ajtónyitó jelet kell felvenni, és ez alapján lehet megfejteni a kódolást. Ezzel a módszerrel a HiTag2 elnevezésű titkosítási eljárást lehet semmivé tenni, amit a Fiat csoport, a Peugeot-Citroën, a Ford, a Mitsubishi a Nissan és az Opel egyes típusaiban alkalmaznak.
A kutatók azt mondják, nagyon lassú az autók szoftverfejlesztési ciklusa, a régebbi járművek ritkán kapnak frissebb szoftvert. Flavio Garcia csoportvezető szerint ijesztő látni, hogy még ma is a 90-es évekből származó biztonsági megoldásokat használnak, akár a legújabb típusokban is.