Autó hvg.hu 2016. május. 11. 09:14

Nem a mentőautóiért kedveljük a BMW-t, pedig abban se rossz

Az idei Rettmobil szakmai kiállításra készített spéci modellek között bajor motorkerékpár, elektromos autó és egyterű is megtalálható.

Idén is a németországi Fulda városa ad otthont a Rettmobil elnevezésű kiállításnak, amely a mentő-, rendőr- és tűzoltójárművek legnagyobb szakmai rendezvényének számít Európában, több mint ötszáz kiállítóval, húsz országból. A szerdán nyíló kiállításra szokásához hűen a BMW is számtalan újdonsággal készül, melyek között motorkerékpár, elektromos autó, egyterű és szabadidő-autó is helyet kapott.

A leglátványosabb mind közül talán az i3-as flotta, amiben mindhárom kivitel szerepel, Hella fényhíddal és extra LED-es villogókkal, valamint Sepura rádióval ellátva. Emellett hatótávnövelő benzinmotor helyet kapott a 170 lóerős elektromos autóban, így a hatótávja plusz 150 kilométerrel gyarapodott.

A mentősöknek egy 220d xDrive Active Tourert terveztek a bajorok, ami kellően tágas a személyzetnek és a felszerelésnek egyaránt. Megemlítendő, hogy fényhídon kívül figyelemfelkeltő narancs-fehér fényezést kapott, valamint egy pluszakkumulátort és acél válaszfalat a csomagtartóban.

A tűzoltóparancsnoki autónak szánt X3 inkább demóautónak ideális, mintsem valódi vonulós járműnek, hiszen az M Sport csomagon túl 20 colos, könnyített M-es alufelnikkel szerelték, ami nem biztos, hogy alkalmasnak bizonyulna a speciális feladatra.

A mentőtisztekről sem feledkezett meg a BMW, nekik egy R 1200 RT-t motorkerékpárt terveztek, ezzel is szemléltetve a bajor kétkerekű sokoldalúságát. A tervezett felhasználáshoz igazodva nem hiányozhatnak róla a LED-es villogók, az oldaldobozok, a bukókeret és a sziréna.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.