Nem azzal, hogy bemutatták, hiszen az elődből is készült hard-top verzió, a most leleplezett kivitel viszont az elektromos targa tetővel már kupéként is megállja a helyét.
Vérbeli roadstertként a Mazda MX-5 egyik vonzerejét mindig is a pofonegyszerű, manuálisan nyitható-csukható vászontető jelentette, de a piaci igényekhez igazodva a harmadik generációból már készült kemény tetős kivitel is, elektromosan mozgatható tetőszerkezettel. A sikere nem maradt el, így egyértelmű volt, hogy a negyedik generációból is érkezni fog hard-top változat, arra viszont senki nem számított, hogy a japánok a klasszikus targa tetőt választják.
A New York-i Autószalonon debütáló újdonság, teljes nevén MX-5 Retractable Fastback, egy új fejezetet jelent a típus történelmében, hiszen a japánok egy kupéként is kívánatos autót faragtak az élményautójukból, amihez a Porsche 911 Targához hasonló tetőmechanizmust terveztek.
A gombnyomásra nyíló tetőt 10 kilométer/órás sebességig lehet nyitni vagy csukni, a pazar látványon túl pedig további előnye, hogy a csomagtartó mérete változatlanul 130 liter maradt, ami nem sok, de egy hétvégi kiránduláshoz vagy a napi bevásárláshoz éppen elég.
A kemény tetős MX-5 ugyanazzal az 1.5-ös vagy 2.0 literes Skyactive benzines motorral lesz rendelhető, mint a vászontetős kivitel, újdonság viszont, hogy az alapáras, hatfokozatú manuális váltó mellett felárért cserébe automata szerkezettel is rendelhető lesz. Ahogyan szintén az extralistán kapott helyet a fényképeken látható speciális metálszürke fényezés is, amit külön ehhez a modellhez kevertek ki a Mazda mesterei.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.