A belügyminiszter úgy rendelkezett, hogy nem szükséges a tűzoltóautókat euro 6-os motorral felszerelni, mert az lángra lobbanthatja a tarlót, illetve a mentett autókból szivárgó üzemanyagot. Pintér Sándor a rabszállítókról is rendelkezett.
A tűzoltóautóban - mentés közben, azaz álló helyzetben - túlmelegszik az euro 6-os motor kipufogó rendszere, amely tüzet okozhat, ezért a jövőben is elegendő ezekbe a járművekbe euro 4-es kibocsátású motorokat szerelni - a belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján.
A tervezet indoklása szerint az euro 6-os motorokban a 200 fokra felmelegedő kipufogógáz képes meggyújtani azt a tarlót, amit éppen oltanak, illetve szintén gyulladásnak van kitéve a mentett kocsiból szivárgó üzemanyag. A másik indok arra, hogy rosszabb emissziójú motorokkal szereljék a tűzoltóautókat, hogy a tisztább motoroknak kisebb a teljesítményük, amely "hátrányosan befolyásolja a tűzoltó feladatának végrehajtását, alkalmazhatóságát".
A rabszállítókról is rendelkeztek
A tervezet kitér arra is, hogy a már forgalomba helyezett, a fogvatartottak szállítására szolgáló járművek 2025 végéig a jelenlegi felszereléssel működtethetők. Vagyis nem kell hozzájuk átalakítási engedély, és nem követelhető meg a tervezet mellékletébe meghatározott egyéb követelmény sem.
Így nem szükséges minden fogvatartott részére legalább kétpontos biztonsági övet beszerelni, és a rácsnak sem kell olyannak lennie, hogy az veszélyhelyzet esetén gyors mentést tegyen lehetővé.