A milánói székhelyű Romeo Ferraris műhely készítette el a TCR versenyautót, amiért 98 ezer eurót kérnek.
Már jó ideje nem látni Alfa Romeo versenyautókat a különféle versenysorozatokban, ami igazán nagy kár, hiszen az olasz márka versenymúltja tele van legendás típusokkal, így illene folytatni a sort modern darabokkal. Hogy gyári szinten erre mikor kerül sor, arról semmi biztosat nem lehet tudni, privát próbálkozások viszont elvétve, de akadnak, most például a milánói székhelyű Romeo Ferraris műhely épített egy TCR specifikációjú versenygépet a Giuliettából.
Mivel az autót még javában fejlesztik, a képeken az első menetkész prototípus látható. Az extrém szélesítésekkel ellátott példány már túl van néhány teszten, így a tervek szerint rajthoz állnak vele az idei TCR-szezon hétvégi zárófutamán, a makaói GP-n, de egyelőre csak finomhangolni szeretnék a technikát, Salvatore Tavano korábbi Alfa Romeo WTCC-pilóta segítségével. A céljuk, hogy jövő áprilisra elkészüljenek tíz autóval, amiket 98 ezer eurós áron, vagyis mintegy 30 millió forintért szeretnének értékesíteni.
Ez nagyjából megegyezik a korábban bemutatott Opel Astra TCR-versenyautó árával, így az olaszoknak komolyan össze kell szedniük magukat, ha fel akarják venni a versenyt a németek gyári versenygépével. Néhány műszaki adatot már el is árultak a Giuliettáról, például azt, hogy az 1750 köbcentis, négyhengeres, turbós benzinmotor hajtja az első kerekeit, hatfokozatú Sadev szekvenciális váltóval párosítva, míg a lassulásról elöl hat-, hátul négydugattyús fékek gondoskodnak, 378, illetve 290 milliméter átmérőjű féktárcsákkal.
Az autó ára egyébként azért is lényeges szempont, mert a TCR-sorozatot éppen azért hozták létre, hogy költséghatékonyabb alternatívát nyújtson a WTCC-nél.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.