Nem hibrid, nem üzemanyagcellás. Ennek a ritkaságnak egészen más értékei vannak.
Az autóipar egyik dizájnikonja a Jaguar E-type, amelyet több gyártó megpróbált valamilyen módón átültetni a saját kollekciójába is. A Toyota például a 2000 GT nevű modelljével, amely a márka tulajdonképpeni első csúcsmodellje volt. A kétség kívül formás karosszériájú autót összesen 351 darab példányban gyártották le. Ennek egyik 1968-as példánya kerül most, remélhetőleg csak képletesen kalapács alá Japánban.
A megkímélt darabbal összesen 72 200 kilométert autózott gazdája eddig. A gépháztető alatt egy 2.0 literes hathengeres 150 lóerőt tudott fénykorában. Mindez elég is ahhoz, hogy a 1120 kilogrammos nem túl sportosan, de igen dinamikusan mozgassa.
Az egyéb technikákat illetően is abszolút a korszak csúcsa jellemzi a négy, szervós tárcsafékkel és a kettős kereszt-lengőkaros felfüggesztéssel. A részlegesen önzáró differenciálművével pedig végképp kilóg az akkori autók sorából és igazán maivá teszi az autót ez a műszaki megoldás. Arról nem is beszélve, hogy magnéziumöntvény keréktárcsák szolgálták ki a ritkaságot.
A japán Bingo Sport tulajdonában lévő kocsi ára nem ismert, de a hasonló ritkaságok ára nagyjából egymillió euró felett kezdődik.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.