Nagyon úgy tűnik, mostanság így, vagy úgy minden gyártónak kell egy olyan modell is a palettájára, mint a Tesla Model S.
Thomas Weber a Mercedes-Benz fejlesztési vezetője, a közelmúltban beszélt az Auto Motor und Sport (Amus) magazinnak, hogy a cég dolgozik "egy rendkívül vonzó elektromos járművön, amelynek hatótávja egy feltöltéssel 400-500 kilométer lenne”.
A célpont egyértelmű az egyre sikeresebb Tesla. Az indokok közt mára megkerülhetetlen, hogy értékesítési volumenben is számít a Tesla jelenléte. Egy felmérés szerint, amelyet a Duisburg-Esseni Egyetemen működő Center for Automotive Research (CAR) végzett, a tehetős vevők közül sokan vonzóbbnak találják a Tesla autóját, mint például egy Mercedes S-osztályt, ami komoly fejtörést okoz a stuttgartiaknak. Mivel ezeken a nagy luxusautókon lehet a legtöbb profitot elérni, nem is engedheti meg magának a Mercedes, hogy elengedje a piacot. Egy statisztikai becslés szerint a Tesla – amely nem közöl konkrét eladási mutatókat – a kaliforniai cég elektromos autója a második legnépszerűbb luxusautó az államokban éppen az S-osztály után.
A Tesla tehát nagyon megy a luxus osztályban, még az olyan piacokon is ahol nincs külön támogatás az elektromos autóknak az állam részéről, ilyen Németország vagy Svájc.
Thomas Weber persze konkrétumokat nem közölt, de várhatóan a Mercedes nem fog egy teljesen új platformmal előállni, a jelenlegi architektúrájú autóiban is van elektomos hajtáslánc. Amivel a Tesla sokkal előrébb jár, az a gyorstöltő hálózat, amely lehetővé teszi, hogy az autóit kvázi normál autóként lehessen használni.
Természetesen nem csak a Mercedesnek kihívás a Tesla, az Audi és BMW is szembesül ezzel a problémával. A bajorok az "i" modellsorozat révén reagáltak is, amelynek lesz hamarosan egy újabb tagja, éppen az 5-ös széria méretében, amely a legdirektebb ellenfele lehet a Tesla Model S-nek.
A célpont egyértelmű az egyre sikeresebb Tesla. Az indokok közt mára megkerülhetetlen, hogy értékesítési volumenben is számít a Tesla jelenléte. Egy felmérés szerint, amelyet a Duisburg-Esseni Egyetemen működő Center for Automotive Research (CAR) végzett, a tehetős vevők közül sokan vonzóbbnak találják a Tesla autóját, mint például egy Mercedes S-osztályt, ami komoly fejtörést okoz a stuttgartiaknak. Mivel ezeken a nagy luxusautókon lehet a legtöbb profitot elérni, nem is engedheti meg magának a Mercedes, hogy elengedje a piacot. Egy statisztikai becslés szerint a Tesla – amely nem közöl konkrét eladási mutatókat – a kaliforniai cég elektromos autója a második legnépszerűbb luxusautó az államokban éppen az S-osztály után.
A Tesla tehát nagyon megy a luxus osztályban, még az olyan piacokon is ahol nincs külön támogatás az elektromos autóknak az állam részéről, ilyen Németország vagy Svájc.
Thomas Weber persze konkrétumokat nem közölt, de várhatóan a Mercedes nem fog egy teljesen új platformmal előállni, a jelenlegi architektúrájú autóiban is van elektomos hajtáslánc. Amivel a Tesla sokkal előrébb jár, az a gyorstöltő hálózat, amely lehetővé teszi, hogy az autóit kvázi normál autóként lehessen használni.
Természetesen nem csak a Mercedesnek kihívás a Tesla, az Audi és BMW is szembesül ezzel a problémával. A bajorok az "i" modellsorozat révén reagáltak is, amelynek lesz hamarosan egy újabb tagja, éppen az 5-ös széria méretében, amely a legdirektebb ellenfele lehet a Tesla Model S-nek.
Ha nem szeretne lemaradni a Mercedes Tesla autójáról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |