A márkalapító Christian von Koenigsegg szerint manufaktúrájának csúcsrakétája, a mostanság rekordot rekordra halmozó One:1 képes lenne letaszítani a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának trónjáról a Bugatti Veyront, de mint leszögezte: egyelőre ez nem prioritásos a svéd márka számára.
A szuperautós közvéleményt egyre inkább foglalkoztatja, hogy mit tudna csúcssebesség frontján a One:1, egyre többen vélik ugyanis úgy, hogy a kocsi képes lenne letaszítani a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának trónjáról a Bugatti Veyron Super Sportot, amely 2010 óta 430,9 kilométer/órás rekorddal tartja a csúcsot. Christian von Koenigsegg, a márka egy interjúban elárulta: hisz abban, hogy a One:1 képes lenne ezt is felülmúlni, de egyelőre nincsenek erre irányuló tervek.
„Szívesen végrehajtanánk egy ilyen tesztet, de bátran kijelenthetem, hogy nem ez a legfontosabb számunkra. Jó lenne, ha azt mondhatnánk, hogy a mienk a leggyorsabb közúti autó a világon és hiszek is abban, hogy a One:1 képes lenne megdönteni ezt a rekordot, de ez pusztán prioritás kérdése” – fogalmazott a szuperautós guru, aki úgy véli, hogy a márka ügyfeleit nem ez a rekord, sokkal inkább az érdekli, hogy a kocsik „izgalmasak, jól használhatóak legyenek, minél jobb összteljesítménnyel.”
Koenigsegg szerint a rekordkísérletnek gátat szab az is, hogy nincs erre megfelelő pálya vagy repülőtér: a szakember szerint a VW konszern saját létesítménye a legmegfelelőbb helyszín, de – mivel a Bugatti a wolfsburgi vállalat fennhatósága alá tartozik – ez minden bizonnyal nem elérhető számukra.
„Egyébként pedig mi a fontosabb? Az abszolút csúcssebesség, amelyet az ügyfelek talán soha nem érnek el, vagy a kocsi gyorsulása, amelyet minden ügyfél megtapasztalhat, akármikor pályára hajt az autóval?” – tette fel a kérdést a szakember.