Autó hvg.hu 2015. augusztus. 06. 22:00

Nem küldi csatába a One:1-t a Bugatti ellen a Koenigsegg

A márkalapító Christian von Koenigsegg szerint manufaktúrájának csúcsrakétája, a mostanság rekordot rekordra halmozó One:1 képes lenne letaszítani a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának trónjáról a Bugatti Veyront, de mint leszögezte: egyelőre ez nem prioritásos a svéd márka számára.

Az 1360 lóerős és kilogrammos – innen a One:1 név – sportkocsi nemrégiben új Guinness-rekordot állított fel a „0-300-0”-ás gyorsulás-lassulás próbáján, majd a nürburgringi rekordkísérletek leállítása miatt Spa-Francorchamps felé vették az irányt, ahol abszolút rekordot állítottak fel, több mint 5 másodpercet verve a McLaren P1-es csúcsragadozójának időeredményére.
Koenigsegg One:1
Koenigsegg

A szuperautós közvéleményt egyre inkább foglalkoztatja, hogy mit tudna csúcssebesség frontján a One:1, egyre többen vélik ugyanis úgy, hogy a kocsi képes lenne letaszítani a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának trónjáról a Bugatti Veyron Super Sportot, amely 2010 óta 430,9 kilométer/órás rekorddal tartja a csúcsot. Christian von Koenigsegg, a márka egy interjúban elárulta: hisz abban, hogy a One:1 képes lenne ezt is felülmúlni, de egyelőre nincsenek erre irányuló tervek.

 „Szívesen végrehajtanánk egy ilyen tesztet, de bátran kijelenthetem, hogy nem ez a legfontosabb számunkra. Jó lenne, ha azt mondhatnánk, hogy a mienk a leggyorsabb közúti autó a világon és hiszek is abban, hogy a One:1 képes lenne megdönteni ezt a rekordot, de ez pusztán prioritás kérdése” – fogalmazott a szuperautós guru, aki úgy véli, hogy a márka ügyfeleit nem ez a rekord, sokkal inkább az érdekli, hogy a kocsik „izgalmasak, jól használhatóak legyenek, minél jobb összteljesítménnyel.”

Koenigsegg szerint a rekordkísérletnek gátat szab az is, hogy nincs erre megfelelő pálya vagy repülőtér: a szakember szerint a VW konszern saját létesítménye a legmegfelelőbb helyszín, de – mivel a Bugatti a wolfsburgi vállalat fennhatósága alá tartozik – ez minden bizonnyal nem elérhető számukra.

„Egyébként pedig mi a fontosabb? Az abszolút csúcssebesség, amelyet az ügyfelek talán soha nem érnek el, vagy a kocsi gyorsulása, amelyet minden ügyfél megtapasztalhat, akármikor pályára hajt az autóval?” – tette fel a kérdést a szakember.
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.